ההחלטה לאמץ כלב היא לא פחות מהשקעה. השקעה שנובעת מההבנה שמדובר בבעל חיים שזקוק לטיפול ותשומת לב, בדיוק כמו כל בן משפחה אחר. אך בניגוד לשאר בני המשפחה שיכולים לדאוג לעצמם באופן עצמאי, הכלב שלכם תלוי כל כולו בכם, בין אם מדובר באוכל, מקלחת או טיפולים רפואיים. זאת אחת הסיבות שעמותות שונות למען בעלי חיים מבקשות מכל מי שרוצה לאמץ כלב, לקבל את ההחלטה לאחר חשיבה מעמיקה, שכן מדובר בהתחייבות גדולה ומשמעותית אבל לא בלתי אפשרית ברגע שבונים שגרה סדורה. במיוחד בשבילכם, ריכזנו כמה דברים שצריך לדעת לפני שמכניסים כלב הביתה – כדי שתוכלו להיות מוכנים ככל האפשר.

זמן הסתגלות

כפי שכבר ציינו, ההחלטה על אימוץ כלב היא החלטה שדורשת לא מעט חשיבה אחריה. אחת הסיבות לכך, היא זמן ההסתגלות שהכלב שתאמצו יזדקק לו לאחר האימוץ המיוחל. חשוב להבין, שכל כלב שמגיע לסביבה חדשה יזדקק לתקופת הסתגלות שיכולה להתבטא בכל מיני דרכים, והדבר יידרוש מכם לא מעט סבלנות. הסיבה לכך נובעת מהעובדה שבדיוק כמו בני אדם, גם הכלבים צריכים את הזמן שלהם להכיר את המקום החדש ולהבין את מערכת החוקים שפועלים בו. אז יכול שתמצאו קצת יותר בלגן בבית מבדרך כלל, ויכול להיות שתגלו שלולית שתן באחת הפינות  -אבל תהיו בטוחים שזו רק תקופה. והתקופה הזו היא ההזדמנות שלכם ללמד את הכלב מה מותר ומה אסור, ומה הם החוקים. תוכלו גם להשתמש בשירותים של מאלף מקצועי, שייספק לכם את ההכוונה המקצועית הטובה ביותר. ותזכרו תמיד – זו תקופה, היא תעבור ואחריה תגיע השגרה הרגועה.

טיפולים רפואיים

וטרינר בכפר סבא

עוד נושא שחשוב להבין בעת אימוץ כלב, הוא נושא הטיפולים הרפואיים. עוד לפני שאתם מכניסים כלב חדש הביתה, כדאי לערוך מחקר קצר ולקבל המלצות על וטרינרים באיזור מגוריכם. אחרי שהבאתם את הכלב הביתה, וודאו שיש ברשותכם את פנקס החיסונים המלא של הכלב, וקחו אותו לוטרינר לבדיקה כללית, על מנת להבין האם ישנם עוד חיסונים שעליכם לבצע וגם על מנת להחדיר שבב לכלב שיכלול את הפרטים האישיים שלכם למידה והכלב ילך לאיבוד. אז אילו חיסונים צריך לבצע כשמאמצים כלב? ובכן, אם אימצתם גור כלבים קטן בן כמה חודשים, ככל הנראה תזדקקו לחיסון משושה לכלבים. חיסון משושה הוא למעשה חיסון שפועל כנגד שש מחלות עיקריות שיכולות לתקוף גורי כלבים והוא אחד החיסונים החשובים ביותר שכלבכם צריך לקבל בגיל צעיר.

בנוסף לחיסון משושה, ישנם חיסונים תקופתיים שכלבכם ייצטרך לקבל במהלך השנים ועד סוף ימיו – חיסון תולעת הפארק לדוגמה או חיסון כלבת. חיסון הכלבת ניתן פעם בשנה והוא תנאי מרכזי שתדרשו לקיים על מנת לחדש את הרישיון שלכם לאחזקת הכלב אל מול העירייה.

נושא נוסף שיהפוך לרלווטי ככל שהכלב יגדל הוא נושא הסירוס או העיקור. מחקרים רבים כבר מצאו שסירוס כלב או עיקור כלבה הם למעשה תהליכים בריאים וחשובים עבור הכלבים שגרים איתכם. ולא מדובר אך ורק בבריאות, אלא גם בשיפור ניכר באורח חייהם של הכלבים. לכן, חשוב להתייעץ עם הוטרינר בנושא, ולקבוע תור לסירוס/עיקור ברגע שיתאפשר לכם. ההליך עצמו לא מסכן חיים, וסביר להניח שכלבכם יחזור לעצמו בקלות תוך כמה ימים אפילו פחות.

תספורת ומקלחת

בדיוק כמו בני אדם, גם כלבים זקוקים לפעמים למקלחת ותספורת. נוושא הטיפוח הוא לא נושא שחשוב אחר ורק לבני האדם, אלא גם לכלבים. הוא שומר על הפרווה שלהם נקייה וחלקה, וגם עוזר למנוע מחלות שונות. על השאלה “כל כמה זמן לספר ולקלח?” קשה לענות מהסיבה הפשוטה שהיא משתנה מזן כלבים אחד לאחר. בעוד ישנם כלבים שיכולים להסתפק במקלחת ותספורת פעם בחודש, ישנם כלבים שזקוקים לכך כמעט כל שבוע. גם כאן אפשר להתייעץ עם הוטרינר. בנוסף, כאשר אתם מחפשים ספר מקצועי לכלבים, חשוב מאוד לבדוק המלצות של לקוחות אחרים שכן ברוב המקרים, כלבכם נשאר לבד עם בן אדם זר למשך כמה שעות וחשוב שהוא יישאר עם מישהו מקצועי שיטפל בו כמו שאתם תטפלו בו, בעדינות ובאדיבות.

מזיקים וטפילים

אחת הבעיות הנפוצות ביותר אצל כלבים, הוא נושא הקרציות והפרעושים. אבל רק בגלל שמדובר בבעיה נפוצה, אין זה אומר שמדובר בבעיה שלא ניתן לפתור. בשוק היום קיימים עשרות פתרונות שונים, החל מקולר מיוחד שמרחיק את הטפילים ועד טיפות שניתנות פעם בחצי שנה ולעיתים גם מדובר בשילוב של השניים.

טיולים עם הכלב

כפי שכבר ציינו, אימוץ כלב היא החלטה שדורשת מחשבה עמוקה, מפני שברגע שתקבלו את ההחלטה המכרעת, תדרשו להשקיע. וחלק לא מבוטל מההשקעה הזו מגיע ברגע הטיול עם הכלב. זכרו תמיד שבניגוד אליכם, הכלב שלכם מבלה שעות רבות בבית, ושהטיולים בחוץ הם ההזדמנות שלו להתפרק ולהשתחרר. זמן הטיול המומלץ הוא לפחות חצי שעה, ואפילו אם בבוקר תעשו טיול זריז לפני העובדה אבל בערב תשקיעו את כל האנרגיות  – זה יהיה שווה את זה ובריא גם עבורכם.

בהצלחה!