לעיקור כלבות שלושה יתרונות מרכזיים: בריאותי, התנהגותי ואידיאולוגי/סביבתי. העיקור מונע מחלות ודלקות, נותן שקט ורוגע לכלבה ומאפשר סביבת מחיה תקינה ובריאה יותר, כאשר לא מתרחשות לידות בלתי צפויות. לצד זאת, כפי שחשוב לדעת מדוע כדאי לבצע עיקור כלבות, חשוב גם לדעת אילו תסמינים יהיו לכלבה לאחר הניתוח או במילים אחרות, למה עליכם לצפות.

שינויים בולטים בקרב כלבות לאחר הליך עיקור

ישנן מספר תופעות לוואי שיכולות לקרות לכלבה, חלקן חולפות תוך מספר ימים וחלקן יכולות ללוות את חיית המחמד שלכם בהמשך.

השמנה – בעקבות חוסר פעילות ומנוחה מרובה המאפיינת את הימים הראשונים שלאחר הליך העיקור, הכלבה שלכם עשויה לעלות מעט במשקל. יש לשים לב שההשמנה אינה מוגזמת ביחס לתקופה ולהוציא את הכלבה להליכות ולריצות ארוכות קצת יותר, זאת לאחר שהליך ההחלמה עובר במלואו.

בעיה במתן שתן ואדמומיות באזור העיקור – כתוצאה ישירה מההליך, יהיה לכלבה קושי מסוים במתן שתן לאחר ההליך ובאדמומיות, שעל פי רוב יעברו בעצמן. במקרה והאדמומיות והקושי נמשכים מעבר לימים אחדים, יש להתייעץ עם הווטרינר ואף למרוח משחה להקלת האדמומיות באזור.

עייפות – באופן טבעי, הכלבה תראה סימנים של עייפות מוגברת בימים הראשונים שלאחר העיקור – יש לאפשר לה את המנוחה שהיא זקוקה לה, אך לשים לב שהעייפות אינה נמשכת תקופה ארוכה יתר על המידה.

חוסר תיאבון – לעיתים, הכלבה תראה סימנים של חוסר תיאבון. זה טבעי אך יש לשים לב שהכלבה חוזרת לאכול כבר בערב שלאחר ההליך ולעודד זאת בעזרת חטיף טעים או 2 שהיא מאוד אוהבת.

חשיבות ביצוע עיקור כלבות

למרות שהליך העיקור כרוך בתופעות לוואי שלא תמיד נעימות עבור הכלבה, אך כאמור לעיל, יש בהליך העיקור יתרונות רבים, הן עבור הכלבה – בכך שימנעו ממנה מחלות והריונות לא נעימים, הן עבורכם כבעלים – בכך שלא תצטרכו להתמודד עם מצבי רוח משתנים ועם הריונות לא רצויים של הכלבה והן עבור הסביבה – שלא יתווספו לה גורים לא רצויים שגורלם נגזר להסתובב ברחובות ולהדבק במחלות ולכן, כדאי וחשוב להעביר את הכלבה הליך עיקור כלבות.

וטרינר להליך עיקור כלבות

אם אתם עדיין חוששים מההליך, כדאי להתייעץ עם וטרינר מנוסה, כמו ד”ר די. במרפאה הווטרינרית, הממוקמת בכפר סבא, תוכלו לקבל ייעוץ וליווי לפני ביצוע הליך עיקור לכלבה. בשורה התחתונה ההליך הוא הליך מהיר ולא מדובר בניתוח מורכב או שעלול לגרום לסכנת חיים לכלבה שלכם. צרו קשר עם מרפאתו של ד”ר די ונשמח לעמוד לשירותכם.