כשאנחנו חושבים על הכלב שלנו, אין ספק שאנו דואגים ומעניקים לו את הטוב ביותר, אבל לפעמים הדאגה הזו מתורגמת לפחד וחשש מחיסונים, כאשר בעלי כלבים רבים מקבלים החלטה שלא לחסן את כלביהם, מה שעלול לגרום לכלב לבעיות רפואיות חמורות מאוד – לו ולסובבים אותו. לכן, חשוב להבין את משמעות החיסונים.

מטרת החיסונים העיקרית היא מניעת הידבקות הכלב במחלות וזה מתבצע על ידי הכנסת נגיפים/חיידקים מתים או מוחלשים אל גופו. כך, כאשר הכלב נחשף (אחרי שחוסן) למחלות קלות או קשות, גופו יודע איך להתמודד ולהעלים את הבעיה, לעומת כלב שלא חוסן, שעלול להיות בסכנת חיים. כשאתם בוחרים לא לחסן את הכלב שלכם, אתם מעמידים אותו בסיכון מידי למחלות קשות, שלעיתים אף עלולות להוביל להידבקות של אחד מבני המשפחה או החברים במחלה ולכן, תמיד מומלץ לחסן את הכלב.

מהם סוגי החיסונים לכלבים?

חיסון כלבת

על פי החוק במדינת ישראל, חובה על כל כלב, החל מגיל שלושה חודשים להתחסן בחיסון כלבת, אחת לכל שנה. כלבת היא מחלה נגיפית ונפוצה, שמועברת מכלבים אל בני אדם וכלל היונקים. המחלה מתפשטת על ידי נשיכה או מגע של רוק של חיה נגועה והיא נחשבת לקטלנית. המחלה יכולה לדגור בגוף ממושכות עד להתפרצות, כאשר מרגע הופעת סימני המחלה, ההתדרדרות היא מהירה ותוך כמה ימים בעל החיים הנגוע ימות. סימני המחלה הבולטים: הקאות, שריר מוגבר, עוויתות ועוד. מסיבות אלו, חיסון נגד כלבת הינו חיסון חשוב ביותר.

חיסון תולעת הפארק

גם תולעת הפארק נחשבת לקטלנית ונחשבת לגורם מיתה מרכזי אצל כלבים בישראל לכן חיסון תולעת הפארק הינה טיפול הכרחי. על מנת למנוע את התפשטות המחלה, נדרש לבצע טיפול מונע כל שלושה חודשים אצל הווטרינר. אופן ההידבקות: אכילת צואת כלבים על ידי הכלב או חיפושית זבל אשר נגועים בטפיל. בטיפול המונע הווטרינר מזריק חומר שמשמיד את “הספירוצרקה לופי”/ תולעת הפארק שעלולה להימצא בשלב התחלתי בתוך הגוף של הכלב.

חיסון משושה

מבין החיסונים לכלבים, חיסון משושה לכלבים הוא החיסון היחיד שמונע הידבקות בשישה מחלות שונות ומכאן שמו. ששת המחלות אותן מונע חיסון משושה הן: פרוו, כלבלבת, דלקת כבד נגיפית, לפטוספירה (שני סוגים) ופארא-אינפלואנזה. את החיסון מקבלים הכלבים החל מגיל 6-8 שבועות, שלוש פעמים במהלך השנה הראשונה. מומלץ שלא להוציא את הכלב לסיבוב בפארק בחוץ עד לסיום סדרת שלושת הזריקות, בכדי למנוע הדבקות של הכלב מחבריו ההולכים על ארבע.

מוזמנים לפנות אלינו למרפאה להתייעצות וקביעת תור לחיסון שיגן על כלבכם.