אל הווטרינר נשואות העיניים ברגע בו בעל החיים האהוב שלכם אינו חש בטוב מכל סיבה שהיא. בדיוק כפי שאתם ניגשים אל הרופא במצבים בהם אתם חשים שלא בטוב, כך אתם לוקחים את בעל החיים האהוב שלכם לבדיקת רופא ובשמו המקצועי הווטרינר. תפקידו של הווטרינר הוא לאפשר לבעל החיים שלכם לקבל טיפול ראוי ולחזור להרגיש היטב ולתפקד בהתאם בחיי היום יום, אך הא הווטרינר יכול להצליח בעבודתו כשהוא מתפקד לבדו, התשובה לכך ברורה והיא שלילית. וטרינר ללא אסיסטנטית הוא וטרינר שלא יצליח לתפקד כפי שהיה יכול לתפקד לו אסיסטנטית הייתה מלווה את פועלו.

מיהי האסיסטנטית ומה תפקידה

אסיסטנטית לווטרינר מסייעת לו במספר תחומים נפרדים, אך קשורים האחד לשני בקשר הדוק. בין יתר התחומים בהם העוזר/ת במרפאת הווטרינר מסייע/ת לו הם: שמירה על היגיינת המרפאה, סיוע במתן טיפול רפואי, וסיוע בפן האדמיניסטרטיבי.

ההיגיינה – אחד מהצדדים החשובים ביותר במרפאת הווטרינר, הוא שמירה גבוהה ככל הניתן אחר ההיגיינה במרפאה. על האסיסטנט לנקות לחטא ולהכין את המתקנים והציוד בו ישתמש הווטרינר במהלך הטיפול בבעל החיים וזאת כדי שהטיפול יהיה מקצועי ואיכותי.

מבחינת הטיפול הרפואי – בעלי חיים רבים מקבלים תרופות באופן קבוע ועל בסיס אשפוז במרפאה לצורך השגרה וטרינרית, לעיתים נדרשת האסיסטנטית לתעד את כל המידע הרפואי לרבות משקלו של בעל החיים, התזונה הדיאטטית , תיעוד תסמיני המחלה ממנה סובל בעל החיים וכיוצא בזאת. עוד מסייעת האסיסטנטית בהכנת חיסונים , הכנת דגימות לבדיקות, חבישת בעל החיים במידת הצורך ועוד וכמובן ובתנאי שקיימת השגחה וטרינרית לכל אורך הדרך.

ברמה האדמיניסטרטיבית – תפקידה של האסיסטנטית הוא לדאוג לקבלת ושחרור בעל החיים מהמרפאה ובמקביל לתעד את הטיפול שהוענק לבעל החיים במהלך הדרך והן אחראים או אחראיות להסדרי תשלום, שליחת מיילים, עדכונים ללקוחות, מענה לטלפונים, קביעת תורים וכיוצא בזאת. חשוב להבין כי האסיסטנטית היא שבאה במגע עם קהל הלקוחות ועל כן עליה להיות נעימה סובלנית וידידותית עם לקוחות המרפאה – עליה לפתחת תקשורת מניבה.

מדוע לא ניתן לתפקד ללא אסיסטנטית

אין צורך ללמוד רפואה כדי להבין שאדם אחד לבדו אינו יכול לשאת בעומסים ואינו יכול לתפקד לבדו, בעיקר כאשר מדובר על טיפול רפואי שמסתכם לעיתים בניתוחי חרום. אסיסטנטית לוקחת מהווטרינר תפקידים רבים ומגוונים (שהוא בהחלט יכול לבצע לבד) ומאפשרת לו זמן פנוי לבצע תפקידים חשובים יותר שרק הוא יכול לבצע לאור הכשרתו המקצועית. ככל שהאסיסטנטית תהיה יעילה ומקצועית יותר, כך יצליח הווטרינר להתפנות לטיפול המסור בבעלי החיים ובמקרים רבים להציל חיים ולשפר את איכות חייהם של מטופליו על ארבע והזורחים.

לסיכום – על מנת שמרפאת וטרינר תתפקד כראוי, חשוב עד מאוד לשכור את שרותיה של אסיסטנטית מקצועית בתחומה.