כלב מהווה ללא ספק תוספת למשפחה, הוא אוהב ללא תנאי, הוא נאמן והוא חברו הטוב ביותר של האדם.
יחד עם זאת, מי שמאמץ כלב, חייב להבין שלכלב יש גם צרכים, ועליו (על הבעלים), מוטלת המשימה לספק לכלב את אותם הצרכים.
אז אם גם אתם מתלבטים אם לאמץ כלב ואולי כחלק מכך עולים להם גם שיקולים כלכליים, להלן מדריך מפורט להוצאות על כלב לתקופת זמן של שנה.

חיסונים

על פי חוק הכלב חייב לעבור חיסון כלבת אחת לשנה, עלות החיסון היא תשלום אגרה אשר מחירה נע בין 77 ₪ לכלב/ה מסורס/מעוקרת ל-377 ₪ לכלבים שאינם מסורסים או מעוקרים.
עלות החיסון עצמו היא כ-100 ₪ .
חיסון משושה ניתן גם הוא אחת לשנה ועולה בין 150 ל-200 ₪.
כדורים נגד תולעים יעלו כ-200 ₪ בשנה (כל חצי שנה כ-100 ₪.
זריקת נגד תולעת הפארק הנדרשת כל 3 חודשים, תעלה לכם בסך הכול בין 280 ₪ ל-600 ₪ בשנה.

אוכל

טווח המחירים של מזון לכלבים הינו גבוה, כאשר באפשרותכם לבחור בין מזון בסיסי יותר למזונות המקוטלגים כפרימיום וסופר פרימיום. גם האריזות של המזון מגיעות בגדלים שונים: ניתן לבחור בשק קטן של 3 ק”ג – שיעלה בסביבות ה-50 ₪ למזון בסיסי וניתן גם להזמין שקים גדולים שינועו בין 12 ל-15 ק”ג – המחירים שלהם ינועו בין 100-120 ₪ למזון בסיסי ויגיעו עד לקרוב ל-300 ₪ לשק גדול של מזון סופר פרימיום.
כמובן, שעל העלויות הללו, יש להוסיף גם את עלות החטיפים (בכל זאת, גם הכלב צריך פינוקים), כאן המחירים יכולים להתחיל בשקלים בודדים לחטיף לכמה עשרות שקלים לחבילת עוגיות לכלב.

צעצועים

טווח המחירים של הצעצועים לכלבים הינו רחב ואתם יכולים לבחור כמה אתם רוצים להשקיע ובמה – תוכלו למצוא כדורי טניס בעשרה שקלים, צעצועי נשיכה ב-30 – 40 שקלים, וגם צעצועים מעט יקרים יותר כמו קונג לדוגמא שעלותו יכולה להגיע לכ-100 ₪.

טיפוח

כלבים חשופים למיני פרעושים וקרציות ובכדי למנוע מהם (ומעצמכם) את המטרד הזה, חשוב להצטייד בתכשירי מנע שעלותם נעה בין 50 ל-80 ₪ לאמפולה – היעילה לתקופה של בין חודש לשלושה חודשים (תלוי בעונת השנה). קולר נגד פרעושים וקרציות יעלה לכם בין 120 ל-250 ₪ – קולר יעיל ברוב המקרים לכ-3 חודשים. ספריי שנחשב לפחות מומלץ יעלה לכם בין 120 ל-150 ₪.
העלות של תספורות לכלבים וטיפולי קומפלט אשר כוללים גם רחצה ינועו בין 100 ₪ ל-600 ₪ – תלוי בגודל הכלב, בכמות הפרווה ובסוג הטיפול.

פנסיון

אם החלטתם לנסוע לחופשה, עליכם למצוא כמובן סידור לכלב, עלות של פנסיון תעלה לכם בין 60 ל-90 ₪ ליום.