כולנו מודעים לבעיה הקשה של כלבים וחתולים רבים חסרי בית, המסתובבים ברחובות בקור עז או בחום כבד, ללא מזון, ללא טיפול וללא אהבה. על מנת לצמצם את כמות הכלבים והחתולים הסובלים ממצב זה, מרפאות וטרינריות בכל הארץ מקדישות מרץ ומשאבים על מנת להפעיל פרויקטים יזומים של סירוס כלבים וחתולים. החשיבות של היוזמות האלו היא אדירה ומטרתה למנוע סבל והתפשטות של מחלות באופן יעיל ואנושי.

סירוס כלבים מונע כלבים נטושים

סירוס אקטיבי מונע סבל מיותר

עמותות רבות ברחבי הארץ, שמטרתן לעזור לבעלי החיים מחוסרי הבית, משתפות פעולה עם מרפאות וטרינריות ועיריות על מנת למנוע את פיצוץ האוכלוסין הזה, שמאפיין את הערים והאזורים בהם יש ריבוי של כלבים וחתולים ללא בית שמספק להם חום והגנה. כחלק מתהליך סירוס הכלבים והחתולים, אוספות העמותות את בעלי החיים מהרחובות ומביאות אותם לחדרי הניתוח הווטרינריים לביצוע הליך הסירוס. לאחר מכן ניתן סימן חיתוך קטן באוזני בעל החיים, כמו אצל חתולים למשל, על מנת שיהיה ברור כי הוא עבר תהליך סירוס ואין צורך לבצע זאת שוב, במקרה של איסוף החיות פעם נוספת על ידי העמותות. הליך סירוס הכלבים והחתולים לא רק מונע פיצוץ אוכלוסין של חיות נוספות חסרות בית אלא גם מונע את ה”פתרון” האכזרי של המתה מכוונת של בעלי חיים בריאים שנתפסים ברחובות ואינם משובצים לבתים אוהבים.

מניעת נטישה

הליך עיקור וסירוס כלבים וחתולים על ידי עמותות ומרפאות וטרינריות הוא פתרון חשוב גם בטיפול בבעיה המתישה של נטישת גורים לאחר המלטה, על ידי הבעלים של הכלבה או החתולה שלא יכולים להתמודד עם ריבוי הגורים החדשים בבית. מספר הגורים יכול להגיע גם ל-15 גורים בהמלטה, עובדה שמשנה את סדר החיים בבית ולא כולם מסוגלים להתמודד עם השגרה החדשה. הדבר מוביל להצפה של עמותות צער בעלי חיים, המגלים גורים חדשים על סף דלתן ולעלייה חדה ומדאיגה של חיות ללא מחסה וקורת גג. תופעה מעציבה זו חייבת להיות במודעות של כולנו ולגרום לאותם אלה שרוצים לאמץ אל ביתם וחייהם בעל חיים – לחשוב טוב ולהיות כנים עם עצמם האם באמת יכולים להעניק לבעל החיים את כלל הצרכים שלו, גם כלכלית וגם רגשית. לפני שאתם מאמצים בעל חיים אתם צריכים לברר אם יש לכם מקום בחיים לגדל כלב או חתול ולהעניק לו את כל מה שהוא צריך מבחינת חיים טובים ובריאים.

חשוב לזכור שסירוס כלבים וחתולים משפיע לטובה גם בפן הבריאותי האישי של בעל החיים ומונע מחלות כמו סרטן האשכים ובנוסף, מעודד אורח חיים רגוע יותר של בעל החיים מבחינה רגשית ומופחתת עצבים. היוזמה המבורכת הזו של עיריות, עמותות והמרפאות הווטרינריות, מקיימת מצווה נפלאה שמיטיבה עם החברים הולכי הארבע שסובבים אותנו.