בעל החיים הוא חלק בלתי נפרד מהמשפחה, וגם הוא חווה איתכם את ההתרגשות המלווה את מעבר הדירה הצפוי. אולם בניגוד לבני אדם, שיכולים לדבר על החששות ולחלוק את ההתרגשות, החתול או הכלב שלכם מוגבלים יותר ביכולותיהם לשתף אתכם ברגשותיהם, ועליכם, כבעלים, מוטלת האחריות לגלות רגישות למצב ולהקל על בעל החיים את תהליך המעבר וההתאקלמות לבית החדש.

לעבור דירה עם כלב

אנו בד”ר די – מרפאת וטרינר בכפר סבא, שמחים לספק לכם כמה טיפים שיקלו עליכם, ועל בני המשפחה ההולכים על 4:

בעל החיים חייב להוות פרמטר בהחלטה על מעבר הדירה

כשאתם עוברים דירה, אל תתעלמו מבעל החיים כמשפיע על ההחלטה לאן לעבור. האם הבית החדש ידידותי לבעל החיים? האם יש באיזור מקום סביר לטיולים? האם החלל גדול מספיק לצרכי בעל החיים (למשל כשמדובר בכלב גדול שצריך לפרוק אנרגיה)? במידה ומדובר בשכירות, חשוב לוודא מראש כי בעל הנכס מסכים שחתול או כלב יגורו בדירה על מנת להימנע מעימותים בהמשך.

קחו את הכלב לביקור בבית החדש טרם המעבר

אם יש לכם אפשרות כזו, מומלץ לקחת את הכלב לפחות פעם אחת להכיר את הבית החדש ואת השכונה, לפני המעבר עצמו. בעוד שלא נמליץ לנייד חתול ממקום למקום רק לצורך היכרות עם החלל החדש, הרי שעם כלב העניין פשוט יותר. אם אין אפשרות לבקר בבית החדש, הסתובבו מעט בשכונה ואפשרו לכלבכם להכיר את הריחות החדשים, על מנת שיחוש בנוח יותר לכשתעברו למקום החדש.

ביום המעבר- אל תשכחו לדאוג לחיית המחמד

יום המעבר הוא יום עמוס, מלא התרגשות, לחץ ולוח זמנים צפוף. בתוך כל אלה, חשוב לא לשכוח את בעל החיים- דאגו לאספקה זמינה של מזון ושתיה, קחו לנסיעה צעצוע אהוב, כרית עם הריח שלכם, או כל דבר אחר שישרה על בעל החיים מעט רוגע בתוך כל ההתרגשות. כשמגיעים לבית החדש, אפשרו לבעל החיים להסתובב חופשי כמה שצריך, לחקור את הסביבה החדשה, להריח ולהתרשם. אל תכעסו אם החיה נתקפה בצורך לסמן.

היזהרו מבריחות

לעתים לבעלי חיים יש נטייה לנסות לברוח מהבית החדש ולשוב לביתם הישן, מכוח ההרגל או כתוצאה מלחץ שלא הצליחו להתמודד עמם. בימים הראשונים במקום החדש, חשוב יותר מתמיד להשגיח על בעל החיים, להעניק לו את מלוא תשומת הלב, ולהימנע ככל הניתן משחרורו ללא רצועה על מנת למנוע את הסיכון לבריחה.

בכל מקרה, תמיד, אך בעיקר בתקופות של מעבר, הקפידו שעל קולר חיית המחמד יהיה תליון עם מספרי הטלפון של הבעלים, על מנת שתהיה דרך ליצור עמכם קשר במקרה של בריחה. גשו לווטרינר שלכם על מנת לוודא שהצ’יפ (השבב האלקטרוני) נסרק כראוי, כאמצעי בטיחות נוסף.

ואם בווטרינר עסקינן…

מומלץ לבקר אצל הווטרינר המטפל לפני המעבר ולערוך בדיקה גופנית תקופתית, לוודא שכל החיסונים ניתנו ושהכל תקין ברמה הגופנית. ייתכן שלאחר המעבר תהיו לחוצים ולא תמצאו את הזמן להגיע לחיסונים התקופתיים, על כן חשוב לוודא שבעל החיים מחוסן ובריא. כמו כן, אם אתם חשים כי בעל החיים נמצא בלחץ יוצא מגדר הרגיל בעקבות המעבר, התייעצו עם הווטרינר לגבי תרופת הרגעה.

שיהיה מעבר נעים!