כשמגיע הקיץ אנחנו מתכננים עוד ועוד יציאות מהבית. ימי שישי אחר הצהריים בחוף הים, שבת בבוקר בטיול לנחל, הרבה יציאות עם הילדים או עם החברים הכי טובים.

אם אתם מגדלים כלבים בבית, ייתכן ואתם מתכננים לקחת אותם אתכם לבילוי בחוף הים. לפני שאתם אורזים את הבית ולוקחים אתכם את המשפחה ואת חיית המחמד שלכם, חשוב שתדעו שיש כללים וצריך להקפיד עליהם בקיץ ובעיקר במהלך יציאה לחוף הים.

חיסונים לכלב- להקפיד גם כשהולכים לים

חיסונים בזמן:

לפני הקיץ וההליכה לים מומלץ לוודא שהכלב מחוסן. בתחילת חייו של הכלב אנחנו צריכים להקפיד על לוח זמנים ולדאוג שאנחנו מבצעים חיסונים לכלב שלנו בזמן הנכון. כמובן שוuטרינר מקצועי שמלווה אותנו יוכל להדריך אותנו מתי להגיע לחיסונים. לפני הקיץ חשוב לדאוג שהכלב מחוסן בכל החיסונים הדרושים.

שתיית מים:

לפני שיוצאים לים חשוב לזכור שגם הכלב הוא בעל צרכים, חם לו בקיץ והוא זקוק לנוזלים בדיוק כמוכם. בעוד שאתם לוקחים לכם מימיות עם מים קרים או בקבוקי מים מינרלים קרים, דאגו גם לכלב שלכם.

חשוב לעקוב אחר הרגלי השתייה של הכלב ולוודא שהוא שותה במהלך היום. הסימנים המזהים שהכלב צמא הם כשהוא מתנשף, כשהוא מרייר הרבה וכשהוא פשוט נראה מותש וללא אנרגיות.

במקרים רבים הכלב פשוט לא שותה כמו שצריך. זה יכול להיות בגלל שהמים שאנחנו נותנים לו, על חוף הים ובכל מקום אחר, לא קרים וצוננים מספיק. כלבים אוהבים לקבל מענה לחום של הקיץ ואפשר לעשות זאת באמצעות הגשה של מים קרים, קוביות קרח ואפילו ירקות ופירות קפואים.

איך הכלב שלכם מתמודד עם מים?

אחרי שדאגנו לטיפולים או חיסונים לכלב ונתנו לו לשתות כמו שצריך, הגיע הזמן לחשוב על הבילוי עצמו. האם הכלב שלכם אוהב להיות במים, האם הוא רגיל למים, האם הוא מרגיש בטחון ויודע לשחות במים.

בעוד שאנחנו לא יודעים ללמד את הכלב שלנו לשחות, ישנם כלבים שיודעים באופן טבעי להסתדר ולשחות בתוך המים וישנם כלבים שלא אוהבים מים. חשוב שתהיו קשובים לכלב ותראו האם הוא מסתדר בסביבת חוף הים, האם הוא נכנס למים ומרגיש טוב, האם הוא מפחד?

מומלץ להתייעץ עם הווטרינר לפני שנסעתם לחוף הים ולבדוק האם הכלב שלכם שייך לסוג של כלבים שאוהב מים ומתחבר לים. במידה ואתם לא בטוחים, תוכלו לבקש מהווטרינר הדרכה כיצד להרגיל את הכלב לסביבת מים.

האם הכלב שלכם יודע לשחות?

למרות האהבה למים, לא כל הכלבים יודעים לשחות. כדאי להיות עירניים לנושא ואם אתם נכנסים למים כדאי לשמור על קרבה לכלב ולראות איך הוא מגיב. בהתחלה להיות באזור המים הרדודים ורק לאחר שהכלב הראה בטחון להיכנס למים העמוקים יותר. ממש כמו ילד קטן, חשוב שהכלב שלכם יהיה לצדכם ותעקבו אחרי מה שהוא עושה.