הקיץ בא עלינו לטובה, אולם לצד הצדדים החיוביים של העונה החמה והלחה הזו, יש לטמפרטורות הגבוהות גם השלכות. ממש כפי שאנו בני האדם נוקטים פעולות מסוימות שעוזרות לנו לעבור את הקיץ בבטיחות ובהנאה, כך גם החתולים שלנו זקוקים לכמה “התאמות” על מנת לעבור את הקיץ על הצד הטוב ביותר.

טיפול בחתול

לא לשכוח את שגרת החיסונים

נכון שחם לצאת מהבית, אבל זו לא סיבה לפספס חיסון או טיפול תקופתי. מתן חיסונים לחתול בתקופות הנכונות הוא חלק בלתי נפרד בטיפול בחתול ובדאגה לאיכות חייו!

ושאבתם מים בששון

חם. חם מאד. בבית, ובוודאי שבחוץ. בבית חשוב יותר מתמיד להקפיד על מים טריים וזמינים לחתול בכל שעות היממה. גם חתולי הרחוב ישמחו מאד אם תניחו להם קערת מים טריים ותאפשרו להם לרוות את צימאונם בימים החמים האלה.

מים עומדים (בייחוד כשחם בחוץ) רצוי להחליף כפעם – פעמיים ביום. חתולים אוהבים מאד מים זורמים (כמו בטבע בעצם), ולכן לעתים קרובות תמצאו את החתול מזנק לעבר הברז או האסלה בניסיון לשתות משם.

שתיית מים חשובה בייחוד אצל חתולים שסובלים או סבלו בעבר מדלקות בדרכי השתן או מחלות כלייה. אם אתם מבחינים כי חתולכם שותה יותר או פחות מבדר”כ, פנו לווטרינר לבדיקה והתייעצות.

אוורור הדירה בקיץ

בעוד שאתם הולכים לעבודה בכל בוקר, נוסעים בכלי תחבורה ממוזג ויושבים במשרד ממוזג או מאוורר, החתול נשאר בבית ואין באפשרותו לפתוח חלון. הקפידו לדאוג לזרימת אוויר (אפשר להשאיר מיזוג או להדליק מאוורר תקרה), והשאירו חריצים פתוחים בחלונות כדי לאפשר בריזה.

לעולם אל תשאירו מאוורר פועל שהחתול הסקרן יכול להגיע אליו!

לעולם אין להשאיר חתול, או כל בעל חיים אחר לצורך העניין, ברכב סגור, או בדירה קטנה שאינה מאווררת. גם חתולים סובלים ממכות חום או התייבשות, ומדובר בסכנת חיים של ממש.

ניקיון כלי האוכל והמים

בייחוד בקיץ, אנו עדים להתרבות של חרקים ומזיקים למיניהם. עובדה זו, בצירוף לכך שהמזון נוטה להתקלקל מהר יותר בחום, מרמזת לנו על פעולה חשובה שאסור לנו לשכוח: ניקוי כלי האוכל והמים של החתול ברמה היומית, כדי למנוע התרבות של מזיקים או בקטריות. כמו כן, רצוי להניח אל כלי האוכל בגובה, כדי למזער כניסת חרקים. העדיפו כלי אוכל ומים מקרמיקה או חרסינה, שכן אלה שומרים על קרירות בכל עת, וכן קל לשמור על נקיונם.

דאגו להשמיד שאריות אוכל שלא נאכל במשך 12 שעות, ודאגו תמיד למזון טרי ואיכותי.

היזהרו מכדורי שיער

חתולים נוטים ללקק את פרוותם כדי להתנקות. היות ובקיץ הפרווה נוטה לנשור יותר, הברישו את החתול במברשת רכה או בכפפת הברשה נעימה המתלבשת על כף היד, וכך תמזערו את הסכנה של חנק או שיעול כתוצאה מכדורי פרווה שנתקעים בגרון כשהחתול מלקק את פרוותו.

הברשה קבועה מונעת קשרים כואבים בפרוות החתול, ומאפשרת לפרווה אוורור שוטף.