כלב הוא בעל חיים נפלא, חכם ונאמן. עם זאת, אימוץ כלב מגיע עם אחריות מאד גדולה, קל וחומר כאשר מדובר בגור כלבים – צריך לדאוג לו למזון ולשתיה זמינים באופן קבוע, לצאת לטיולים, לרחוץ אותו ולדאוג לבריאותו (חיסונים, טיפולים ועוד). הדרך הבטוחה ביותר להגן על גור כלבים ממחלות היא באמצעות חיסונים וכמו כן ישנן מספר חיסוני גורים שונים.

חיסוני גורים מתבצעים על ידי ווטרינר מוסמך, כמובן, וניתנים עבור המחלות הבאות:

כלבלבת

אחת המחלות המסוכנות ביותר לגורי כלבים בחודשים הראשונים לחייהם, למרות שמה, הכלבלבת אינה ייחודית לגורי כלבים ויכולה לתקוף גם כלבים בוגרים. כלבלבת היא מחלה קטלנית, אך עם זאת מתן חיסוני גורים כראוי מונע את המחלה וגורם להידבקות בה להיות נדירה מאד.

דלקת כבד נגיפית

מחלה ויראלית של כלבים וגורי כלבים. המחלה עשויה לגרום לחום גבוה, הקאות, שלשול ובסופו של דבר מוות. גור כלבים אשר קיבל חיסוני גורים כראוי הוא בעל סיכוי קלוש להדבק במחלה, זאת היות והחיסון למחלה הוא מאד יעיל.

שפעת

הווירוס הגורם לשפעת בכלבים ובגורי כלבים תוקף לראשונה את מערכת הנשימה של הכלב ונחשב מאד מדבק. התגובה למחלה יכולה להיות בינונית – בעיקר שיעולים ונזלת, שיכולים להעלם בתוך 10-30 ימים, או חריפה – הופעה מהירה יותר של הסימפטומים, כמו גם חום גבוה ודימום בזמן השיעול, במקרה הזה מומלץ על אשפוז עם טיפול תומך.

עכברת (שני סוגים)

לפטוספירוזיס או בשמה העברי עכברת היא מחלה הנפוצה בכל העולם ופוגעת במגוון רחב של יונקים. מתן חיסוני גורים בצורה מסודרת אצל ווטרינר מוסמך מונע את הופעת המחלה אצל כלבים או גורי כלבים והופך אותה למאד נדירה.

פרוו

Parvo הוא וירוס הגורם זיהומים קשים בכלבים ובגורי כלבים. חשוב מאוד להדגיש שמדובר במחלה מסכנת חיים המחייבת טיפול אגרסיבי. ההדבקה מתבצעת בדרך כלל כשכלב בא במגע עם הפרשות של כלב נגוע (צואה, ריר, שתן וכו’).

גור וטרינר בכפר סבא

חיסוני גורים מתבצעים במספר שלבים במהלך חייו של הגור:

חיסון Parvo ניתן בפעם הראשונה בגיל 6 שבועות, ולאחר מכן בגיל 8 שבועות.

חיסון משושה ניתן לראושנה בגיל 6 עד 8 שבועות ויש לחזור עליו בסה”כ 3 פעמים במרווחים של שבועיים.

חיסון כלבת מתחיל בגיל 3 חודשים (12 שבועות) וניתן אחת לשנה.

כמו כן כדאי לתת טיפול כנגד תולעת הפארק (ספירוצרקה-לופי) אחת ל-3 חודשים, טיפול נגד תולעים במידת הצורך וטיפול נגד פרעושים וקרציות.