כל מי שאימץ גור חתולים יודע עד כמה האופי שלהם משתנה לאורך הזמן. בהתחלה הם ביישנים, זקוקים להמון חום וקרבה, מפחדים וחוששים מכל תנועה חדה. כשהם מתרגלים לבית ולסביבה הם הופכים נועזים יותר, מתחילים להשתולל, לשחק, לדרוש את תשומת הלב המגיעה להם וגם לברוח. בגיל מסוים הם פשוט יוצאים החוצה ולא תמיד חוזרים.

אנחנו מתחילים לחפש אותם, חוששים מהנורא מכל, מחפשים בכל השכונה ואחר כך מגלים שהם חזרו הביתה. למה זה קורה? בעיקר בגלל תקופות הייחום שגורמות להם לצאת ולחפש דייט לשישי בערב או לכל יום אחר בשבוע. אחת הדרכים למנוע את הבעיה היא סירוס חתולים אצל הווטרינר.

סירוס חתולים

למה בעצם הם בורחים מאיתנו?

זוהי השאלה שרובנו שואלים את עצמנו כשאנחנו מגלים בפעם הראשונה שהחתול האהוב עלינו ברח. הסיבה לכך היא כאמור תקופת הייחום. חתול זכר יודע לזהות מתי יש בסביבתו חתולה שנמצאת בתקופת הייחום שלה. הוא יוצא לטייל ומגלה את הפיתוי שנמצא במרחק מהבית, כתוצאה מכך הוא יברח ואפילו ייעלם לכמה ימים.

סירוס חתולים ועיקור חתולות בגיל צעיר יכול למנוע כמובן את הבעיה ולהקל על משפחות שמחפשות אחר כך את החתולים והחתולות שלהן. דבר שיוצר מתח וחרדה בקרב בני הבית ובעיקר בקרב הילדים שנקשרים לחיית המחמד.

לצד היכולת לזהות נקבות שנמצאות בתקופת ייחום ובשל כך לברוח מהבית, חתול לא מסורס מתפתה הרבה יותר לצאת ולשחק עם חתולים אחרים, להשתולל ולחפש הרפתקאות.

לא רק מניעת בריחה – גם מניעת תוקפנות

גורי חתולים וחתולים זכרים יכולים להיות תוקפניים ללא סירוס. הם בורחים מהבית ומסתבכים בקרבות עם חתולים אחרים, קרבות שיכולים להיגמר גם בטרגדיה. הם חשופים בשל התוקפנות הזו לתאונות דרכים ודריסות ולא תמיד חוזרים הביתה בשלום.

סירוס החתול אצל וטרינר יכול להקל באופן משמעותי גם על תופעת התוקפנות. הסירוס בעצם מווסת בצורה שונה את ההורמונים בגוף ומוריד את סך התוקפנות הטבעית של החתול. האופי של החתול משתנה והוא הופך לרגוע יותר, פחות תוקפני ובעיקר ביתי יותר.

מה צריך לדעת על תהליך הסירוס?

סירוס חתולים הוא תהליך פשוט למדי שמתבצע אצל הווטרינר. חשוב לבחור במרפאה וטרינרית מקצועית שבראשה עומד וטרינר מוסמך. הווטרינר יכול לספק ליווי לאורך הזמן, לא רק בתהליך הסירוס עצמו.

סירוס החתול מתבצע בטיפול קצר שנערך ביום אחד, במהלכו מעקרים את החתול באמצעות ניתוח קצר וקטן מאד. למעשה, במהלך הניתוח מסירים את שקי האשכים של החתול, דבר שגורם לשינוי הורמונלי ולכן גם להירגעות ולהפחתת התוקפנות.

את הסירוס מומלץ לעשות בגיל צעיר כדי למנוע בריחות והרפתקאות נוספות. אם אימצתם חתול קטן, קחו אותו מיד לווטרינר שיבדוק מתי ניתן לבצע את הסירוס ואילו טיפולים נוספים כמו חיסונים וטיפול נגד פרעושים חשוב שתעשו בגיל צעיר זה.