אתם מאמצים חתלתול מתוק או מביאים הביתה חתולה קטנה. אתם מתלבטים לגבי חיסונים, טיפולים נגד פרעושים או קרציות, אוכל שמתאים לגיל… בין כל השאלות האלו נכנסות לא מעט כאלו שעוסקות בסירוס חתול או עיקור חתולה – שני תהליכים שהם בגדר חובה עבור כל מי שרוצה להחזיק חתול בבית ולגדל אותו בשלווה.

אז מתי לסרס או לעקר את החתול והאם יש לגיל משמעות? כל התשובות לשאלות כאן.

לפני הכל – מה זה בכלל סירוס?

סירוס חתולים, כמו גם תהליך דומה שמתבצע אצל כלבים, הוא תהליך שמונע התנהגויות המפריעות לחיים המשותפים בבית. מהשתנה דרך התנהגות תוקפנית ועד לבריחה מהבית, אלו התנהגויות שמלוות כל בעל חתול בתחילת הדרך. כאשר החתול או החתולה יוצאים מהבית, הם חשופים לסכנות בריאותיות – מהידבקות במחלות קשות ועד לכניסה להריון אצל חתולות.

מסיבה זו כדאי לשאול את הוטרינר על עיקור חתולה או סירוס החתול מיד לאחר האימוץ ולקבל הנחיות מתי לעשות זאת. הסירוס או העיקור הוא פרוצדורה פשוטה מאד, שנעשית בהרדמה כך שהחתול לא מרגיש כאב. במהלך הטיפול מבוצע חתך בשק האשכים אצל חתולים או מוצעות השחלות אצל חתולה. אצל חתולות העיקור כולל פתיחה של הבטן והוצאה של השחלות, החצוצרות והרחם ולכן התהליך מעט יותר מסובך.

אז מתי מסרסים חתול זכר?

כמה שיותר מהר. זוהי התשובה הרווחת בקרב הוטרינרים. בדרך כלל כדאי לבצע סירוס חתולים בגיל שישה חודשים, אך ניתן לבצע זאת גם מוקדם יותר ובכל גיל מאוחר מכך.

בעלי חתולים רבים שמתמודדים עם בעיות התנהגותיות ובריאותיות של החתול, חושבים שכבר אין טעם לסרס כיוון שהחתול מבוגר. גם במקרה זה מדובר במיתוס וכדאי בהחלט לפנות לוטרינר ולבדוק האם כדאי לסרס את החתול. התשובה לכך תהיה בדרך כלל חיובית לגמרי.

מתי מעקרים חתולה?

עיקור החתולה מתבצע, כך מומלץ, לפני הייחום הראשון שלה. העיקור בשלב זה ימנע הריונות בלתי רצויים כבר מתקופת הפוריות הראשונה ומגוון גדול של מחלות שונות, ביניהן דלקות בעטין. אם אימצתם חתולה והיא עדיין אינה מעוקרת תוכלו לפנות לוטרינר לייעוץ ולבדוק האם ניתן לעקר אותה כמה שיותר מהר.

מכיוון שתהליך עיקור חתולה מסובך יותר מתהליך הסירוס וכולל פתיחה של הבטן, מתבצעות בדרך כלל לפני ההליך הכירורגי בדיקות דם שמונעות סיכונים שונים.

ההמלצה היא להגיע עם החתולה כמה שיותר מהר לוטרינר ולבצע את הליך העיקור בתחילת חייה, כך ימנעו ממנה הריונות רבים וסבל, לצד סכנות בריאותיות רבות.

עיקור חתולה או סירוס חתול הוא תהליך חשוב בחיים המשותפים של בני האדם וחיות המחמד. בעידן שבו חתולי רחוב מתמודדים עם מציאות לא נעימה ומספרם גדל בכל יום, חשוב לבצע את התהליך הזה ולמנוע מחלות וסכנות שונות.

סירוס חתולים, עיקור חתולות