ווטרינר הינו רופא המספק טיפול רפואי לכל סוגי חיות המחמד. על מנת לטפל בצורה נאותה בבעלי חיים, חשוב להכיר את האנטומיה שלהם, לדעת ביולוגיה ברמה גבוהה, ומעל לכל – להיות עדין וקשוב כלפי יצורים תמימים וחסרי ישע אלה. מלבד הידע הרפואי והיכולת לנתח בעלי חיים, כל התכונות האנושיות הכרחיות לא רק עבור הווטרינר עצמו, אלא לכל האנשים הפועלים בקליניקות, המעניקות טיפול רפואי דחוף או שוטף לבעלי חיים שונים, בעיקר לחיות המחמד האהובות שלנו.

חיסוני-כלבים

מדוע דרושים אסיסטנטים לווטרינרים?

כיום פועלים מוסדות רבים המעניקים טיפולים לבעלי חיים ברמה התנדבותית, או לחילופין – קליניקות קטנות שבהן משתדלים לחסוך בהוצאות על מנת לשמור על מחירים נמוכים לטובתם של בעלי חיות המחמד. במקרים אלה, סייע שעבר הכשרה בסיסית, יודע ואוהב לעבוד עם בעלי חיים מהווה צלע משלימה מעולה לצוות המטפל. צעירים רבים מוצאים סיפוק אינסופי בעבודה זו, המאפשרת להם להרגיש שהם תורמים לעולם ולבעלי חיים. עבור צעירים רבים אחרי צבא או סטודנטים משרות אלה מהוות עבודה מפרה ומספקת, ובמקרים מסוימים קרש קפיצה לקריירה כווטרינר.

מהו למעשה תפקידו של אסיסטנט לווטרינר?

חשוב לציין, על מנת להיות עוזר ווטרינר מוסמך, יש צורך לעבור קורס הכשרה הניתן במוסדות הרלוונטיים. תפקידיו של האסיסטנט הינם מגוונים ביותר וכוללים עבודה ברמה הרפואית והאדמיניסטרטיבית כאחד. כמו כן, הוא בדרך כלל אחראי גם על ניהול קשרי לקוחות. כך, על מנת למלא בהצלחה את תפקידו של אסיסטנט לווטרינר, חשוב מאוד להכיר את כל ההיבטים של העבודה, להתאפיין בקשרי אנוש טובים עם בני ובעלי חיים כאחד, ובאופן כללי – להיות בעיקר קשוב ורגיש, משום שבעלי חיות המחמד המגיעים למרפאה הינם פעמים רבות מודאגים מאוד וחרדים לגורלם של חברם הטוב. האסיסטנט צריך להיות שם, על מנת לתת להם תמיכה ולהקל עליהם את העניין עד כמה שרק ניתן.

מה כוללים הלימודים לעוזר ווטרינר?

קורס ההכשרה עבור תפקידו של אסיסטנט לווטרינר כולל שני היבטים: תיאורטי ופרקטי. בשלב התיאורטי מכירים את כל המכשירים שבהם נעזרים בעת טיפול בבעלי חיים, מתן זריקות וביצוע תפרים, ביצוע וניתוח בדיקות שונות וכו’. בשלב המעשי מבצעים את כל מה שנלמד בפועל. בדרך כלל, כל מה שנדרש על מנת להתקבל ללימודים זה סיום 12 שנות לימוד, שליטה בסיסית באנגלית, והמון רצון טוב לעזור ולהיות מועיל כאסיסטנט במרפאה ווטרינרית או עמותה העוסקת בעזרה לבעלי חיים.