גידול כלב יכול להעשיר את המשפחה שלנו ולגרום לנו לחוש פחות בודדים. כלבים הם בעלי חיים רגישים מאוד ויפים מאוד. כאשר אנחנו מגדלים כלב אנחנו קודם כל מפתחים קשר איתם וזוכים בחבר לכל החיים. כלבים צריכים שיהיו להם גבולות ברורים והוראות מסודרות לגבי מה מותר ומה אסור להם לעשות. כל בעל כלב רוצה שהכלבים שלו לא ייעשו צריכים בתוך הבית, לא ייהרסו את הרהיטים ולא ינשכו אנשים שבאים לבקר בבית או אנשים ברחוב.

אילוף גורים

אם אנחנו רוצים שהכלב שלנו יהיה כלב מחונך אנחנו חייבים להתחיל בתהליך החינוך שלהם כבר בהיותם גורים. חינוך גורי כלבים הוא צעד חכם מאוד. בדומה לבני אדם שרוכשים תכונות אופי רבות כבר בינקות – גם כלבים רוכשים התנהגויות רבות ותוכנות בהיותם גורים. באופן כללי קל יותר לחנך גורים מאשר כלבים מבוגרים ובעלי אופי מעוצב והרגלים ברורים.

מאלף כלבים ואילוף מוצלח של הכלבים שלנו

לא כולם יודעים איך לחנך את הכלב שלהם. חינוך כלבים יכול להיות עסק מאוד מלחיץ ומתסכל. אם אנחנו רוצים לחנך את הכלבים שלנו על מנת שיהיו מאושרים ובעלי התנהגות טובה, כדאי לנו לפנות למאלף כלבים שיסייע לנו לחנך אותם.

מאלף כלבים הוא איש מקצוע אשר למד איך לחנך כלבים ואיך להקנות להם משמעת. אילוף כלבים יוכל ללמד אותנו איך אנחנו צריכים להתנהג עם הכלב שלנו ואיך אנחנו צריכים להעניק לו גבולות ומסגרת. העבודה של המאלף היא תמיד עבודה כפולה: גם עם הכלב וגם עם בעלי הכלב.

איך אילוף הכלב שלנו ישפר את הקשר שלנו אתו?

אילוף הכלב שלנו יוכל לשפר את הקשר שלנו אתו. כלבים הם בעלי חיים שמרגישים בטוחים יותר כאשר יש להם בעלים חזקים – מישהו שדואג להם. בטבע כלבים היו חיים בלהקות ולכל להקה היה מנהיג שהיה קובע את כללי ההתנהגות המותרים. כיום, כאשר כלבים חיים בדרך כלל בלי חברת כלבים אחרים בבתים פרטיים הם גם צריכים לחוש מוגנים. בעל הבית של הכלב הוא למעשה “מנהיג הלהקה” שלו, ותפקידו לגרום לכלב להרגיש בטוח.

כאשר נציב לכלב שלנו גבולות ונלמד אותו שאסור לו להיות על המיטות והספות בבית, שאסור לו לאכול אוכל של בני אדם ושאסור לו לעשות את הצרכים בבית הוא יהיה מאושר יותר ולנו יהיה נעים יותר לגדל אותו לאורך שנים רבות.