כלב הוא חברו הטוב של האדם וניתן לראות כי אנשים רבים מגדלים כלבים בביתם והם נותנים להם שמחה רבה והנאה. בתחום הכלבים, ניתן למצוא מגוון רב של סוגים, החל מכלבים גדולים, בינוניים וקטנים, אך ישנם סוגים ספציפיים של כלבים אותם לא ניתן למצוא בארץ, לכן אנשים רבים מבצעים יבוא כלבים מחול ומגשימים את חלומם בגידול כלב גזעי מיוחד. מעבר לכך, ישנם אנשים המבצעים יבוא כלבים מחול, על מנת לזווג את הכלב שברשותם ולזכות בגורים גזעיים.

כיצד מתבצע הליך הטסת כלבים?

על מנת לטוס עם חיית המחמד האהובה לחו”ל, עליכם לדעת כמה דברים. ראשית משקל הכלב לא יעלה על 8 ק”ג ואותו יש להוביל רק על ידי מיכל נשיאה הנקרא “כלוב טיסה” כמובן שעל הכלוב להיות מרופד היטב בספוג לחות על מנת למנוע דליפה ואותו ניתן לאחסן תחת המושב שלפני הנוסע. כמובן שהכלב חייב להיות בריא ושלא יפריע לשאר הנוסעים בטיסה.

על מנת לייבא כלבים מחול, יש לזכור כי ישנם חוקים מסוימים די נוקשים, אך מי שמעוניין לבצע זאת צריך לדעת כמה דברים חשובים:

דבר ראשון, על הכלב להיות מלווה בתעודת בריאות שהוצאה לפחות כ- 10 ימים טרם הבאתו ארצה וזאת ניתן לקבל על ידי רופא וטרינר ממשלתי באותה ארץ. על הווטרינר להצהיר כי הוא אכן בריא והיה בהשגחתו לפחות כ – 90 יום טרם מועד הטיסה. יש לציין כי פרמטר זה חשוב מכיוון שהחוק מגן מפני העברת מחלות רבות שיכול חלילה הכלב להעביר לבני אדם או לכלבים אחרים.

דבר שני, על הכלב להיות מחוסן בחיסון כלבת לפחות כ – 30 יום טרם הבאתו לארץ ובכן יש לבצע בדיקת דם על ידי וטרינר מקומי המבצע בדיקות שונות השוללות כלבת. דבר נוסף, על הכלב להיות כבן 4 חודשים בעת הגעתו לארץ. את האישורים האלו, עליכם לפקסס לשירותים הווטרינרים ויש לציין את פרטי בעל החיים ומועד משוער של הבאתו ארצה.

דבר שלישי –הכלב המובא ארצה, חייב להיות מסומן בשבב אלקטרוני תת עורי שניתן לקרוא אותו באמצעות קורא שבב בין לאומי.

יבוא כלבים מחו"ל

יש לציין כי תנאים אלו בסיסיים להבאת כלב מחול, הרי אנשים רבים מטיילים בחול ומאמצים להם גור ולקחים אותו עימם ולאחר מכן נתקלים בבעיות שונות בארץ, לכן טרם הבאת חייה מחול, יש להצטייד במסמכים אלו מבלי לדלג על שום שלב, כך תוכלו להיות בטוחים כי תוכלו לגדל את חיית המחמד שלכם בכפוף לחוקים בארץ ולא תגרמו מחלות ונזקים לסביבה.