אחד מסוגי המזיקים הקשים אצל כלבים הן תולעים. תולעים אצל כלבים מחולקות למספר משפחות, כאשר השתיים העיקריות הן התולעים השטוחות והתולעים העגולות. רבים מעדיפים להמנע מטיפול נגד תולעים אצל כלבים, התוצאה היא בדרך כלל שבעל החיים נותר חשוף להידבקות ובסופו של דבר נדבק בתולעים.

הידבקות בתולעים אצל כלבים

הידבקות בתולעים אצל כלבים מתרחשת באופן של בליעה לתוך מערכת העיכול. הידבקות בתולעי מעיים שטוחות מתבצעת על ידי בליעה של פרעושים, במערכת העיכול של הכלב, לאחר בליעת הפרעוש, בוקעות התולעים. תולעי מעיים עגולות מגיעות למערכת העיכול של הכלב כאשר הוא בא במגע עם אדמה, צואה או חיה מתה אשר מכילים ביצי תולעים (או זחלי תולעים),  כאשר הכלב בולע ונדבק בתולעי המעיים הוא הופך לנשא בעצמו ויכול להדביק כלבים אחרים.

תולעים אצל גורי כלבים

תולעים אצל כלבים נפוצות גם, ובעיקר, אצל גורים, מחקר שנערך בארה”ב מצא כי 90% מגורי הכלבים נולדים נגועים בתולעים וכבר בגיל 3 שבועות מתחילים להפריש תולעים בצואה – מה שיוצר סביבת הדבקה. התולעים מתאימות את עצמן לסביבה המארחת ועשויות לגרום לאיבוד משקל, שלשולים כרוניים, דימום מפי הטבעת ואף בעיות התפתחות. בני אדם עשויים להידבק אף הם מהתולעים, מה שגורם לפגיעה במערכות שונות ובאיברים חיוניים בגוף היות והתולעים לא מסוגלות להשאר, או לחזור, למערכת העיכול.

טיפול נגד תולעים אצל כלבים

טיפול נגד תולעים אצל כלבים נעשה באמצעות תילוע. על מנת לצמצם, ואף להכחיד לחלוטין, הופעת תולעים אצל כלבים יש להעניק לבעל החיים טיפול באופן סדיר. מומלץ לחזור על טיפול מונע כנגד תולעים אצל כלבים אחת לחצי שנה, ובקרב גורים יש לבצע תילוע פעמיים בהפרש של חודש בין הטיפולים.

תולעים אצל כלביםבכלבות בהיריון מומלץ לטפל עוד לפני ההרבעה הראשונית ובמועד ההמלטה, בנוסף יש לטפל בגורים מגיל 4-6 שבועות ואילך (שני טיפולים בהפרש של חודש ביניהם בתחילה ואז אחת לחצי שנה). עבור גורי כלבים שנרכשו או אומצו זה עתה רצוי לתת טיפול כבר ביום הרכישה או ביום האימוץ, מומלץ לחזור על הטיפול לאחר שבועיים ולאחר חודש ולאחר מכן להמשיך בטיפול פעם בחצי שנה.

בנוגע לטיפול כנגד תולעים אצל כלבים ניתן למצוא כיום מספר סוגים של כדורים וסירופים, מרביתם רחבי טווח ויעילים מאד. ישנו מגוון רחב של כדורים (כגון: ססטל+ או דרונטל+) אשר מסוגלים לטפל במגוון רחב מאד של תולעים ועונים על כל דרישות הטיפול.

טיפול מונע נגד תולעים אצל כלבים עשוי לחסוך כסף וסבל רב בהמשך, תמיד עדיף לטפל מראש.