רק היפים והאמיצים נשארים צעירים לנצח (השבח לאל שכבר לא משדרים פרקים של הסדרה הזאת בארץ יותר). חוץ מהם כל בני התמותה ובעלי החיים משתנים עם השנים, מתבגרים, וגם, מה לעשות, מזדקנים. החתול שלכם בא בימים? זה קצת מבאס, אבל עם טיפול טוב חתולים יכולים להיות אפילו עד גיל 20. בארצות הברית למשל אחוז החתולים המבוגרים נמצא במגמת גידול, שזה אומר שהטיפול בהם טוב יותר מאשר בעבר, ויותר חתולים מאריכים ימים. עם זאת, עדיין חתולים מזדקנים רבים אינם מקבלים את הטיפול המניעתי שהם זקוקים לו. טיפול טוב כולל ביקורים אצל הווטרינר, בדיקות מתאימות וחיסונים, ומזון לחתולים שמתאים להם.

מזון לחתול קשיש

לחתול קשיש יש צרכים אחרים…

שינויים שחלים אצל חתולים במהלך השנים

חתולים מבוגרים עוברים שינויים נפוצים כמו שינוי בהתנהגות, ירידה ביכולת לעכל מזון, ציפורניים שבירות והרעה בבריאות העור והפרווה. מומלץ שחתולים אלו ייבדקו אצל וטרינר פעמיים בשנה, בהפרשים של 6 חודשים בין הבדיקות. הסיבה לכך היא שההזדקנות אצל חתולים מתרחשת מהר יותר מאשר אצל בני אדם וכמות השינויים שחתול עובר בתקופה של 12 חודשים.

מחלות ומצבים רפואיים שונים לרוב מתחילים להתעורר “בגיל העמידה” של החתול ואם הגילוי מוקדם הרבה יותר קל לטפל בהם. חלק מן המחלות שמאובחנות בקרב החתולים המבוגרים התפתחו אצלם במשך שנים לפני שניתן היה להבחין בהן באופן מובהק. בדיקות מעבדה  יכולות לזהות שינויים שעשויים לסייע בהתעברות מוקדמת וטיפול אפקטיבי יותר במחלות אלו. המחלות הנפוצות בקרב חתולים מבוגרים הן: סוכרת, מחלת כליות כרונית, דלקת בבלוטת התריס, מחלות מעי דלקתיות ודלקת פרקים.

תזונה איכותית לחתולים קשישים

תזונה איכותית היא חיונית לבריאות הכללית של החתול. לפעמים חתול מזדקן יזדקק למזון מיוחד או למזון דיאטטי בעת הצורך. חשוב לא “להרעיב” במכוון את החתול לטובת דיאטה, כי זה יותר להוביל למחלות כבד שומניות ומדובר במצב רפואי חמור מאוד.

מה צריך לכלול מזון לחתול המזדקן?

מזון לחתולים שמומלץ לרכוש הוא כזה שיש לו רמת נעכלות גבוהה, ושיש בו תוספת של טאורין לבריאות הלב והעיניים. טאורין היא למעשה חומצה אמינית שחיונית לחתולים. אם אין במזון כמות מספקת שלה זה עלול לגרום חלילה לבעיות לב, בעיות פוריות ואפילו עיוורון.

בנוסף, חשוב שהמזון יכלול רמת מאוזנת של מגנזיום ושמירה על חומציות מאוזנת של השתן כדי להפחית את הסיכון לדלקת בדרכי השתן. יש כל מיני גורמים שמובילים לדלקת בדרכי השתן בקרב חתולים, כאשר שניים קשורים לתזונה: אבנים קריסטליות ואבנים מסוג אוקסלט. היווצרות שלהן קשורה לרמת המגנזיום ולרמת החומציות של השתן. לכן חשוב להאכיל במזון שיש בו הרכב מזון מתאים.

כמו כן, חשוב שהמזון יכלול רמות נכונות של אומגה 6 ואומגה 3 כדי לשמור על בריאות המפרקים של החתול, וגם על העור והפרווה, וכן כדי לתמוך בתהליכים אנטי דלקתיים שמתרחשים בגוף.

באופן כללי, אם החתול שלכם הגיע לגיל העמידה, דברו עם הווטרינר שלכם על בניית תכנית לרפואה מונעת כדי לאפשר לחתול חיים מאושרים ובריאים במשך שנים רבות.

נכתב בשיתוף עם נוטרה נאגטס