מזל טוב! סיימת את לימודי הוטרינריה, עברת בהצלחה את הסטז‘ וכעת אתם יוצאים לדרך עצמאית, מרגשת וייחודית משלכם. בשונה מעסקים אחרים, פתיחה של מרפאה וטרינרית דורשת מגוון של פעולות חלקן מקצועיות וחלקן מחוייבות על פי חוק. מרפאות וטרינריות נכללות בפריט 3.2 א‘ בצו רישוי העסקים בישראל המתייחס לטיפול בבעלי חיים ואחזקתם.

בשנת 2013 חל שינוי בחוק ולכן כאמור, גורמי הרישוי הם משרד החקלאות והמשרד להגנת הסביבה.

בשלב הראשון, כדי שתוכלו לפתוח עסק חדש בתחום, אתם מחוייבים להוציא רישיון עסק. כדי שזה יקרה, צריך שיהיה לכם רישיון מטעם משרד החקלאות ורק אחרי זה תוכלו בכלל להתחיל לטפל בבעלי חיים. יש כל מיני פעולות שוטרינרים מחוויבים לבצע במהלך השנה כדי שהם יוכלו לעבוד בתחום. למשל, וטרינרים מחוייבים לעבור כל שנה לימודי המשך, להיות נוכחים בסמינרים וכנסים רלוונטיים שמקדמים אותם מבחינה מקצועית.

חוקים נוספים הקשורים לקיום ותחזוקה של מרפאה וטרינרית:

  • חובת תיעוד של כל ביקור
  • שמירת התיעוד במשך 3 שנים
  • הנחיית לקוחות בנוגע לדרכי טיפול
  • מתן הסבר לגבי חשיבות טיפול מונע ומתן חיסונים שמטרתם למנוע הפצה של מחלות
  • מתן הסבר לגבי השלכות הטיפול הרפואי של בעל החיים
  • קבלת אישורים לפני טיפולים מסכני חיים

תהליך הוצאת רישיון עסק למרפאה וטרינרית

הגשת הבקשה לרישיון עסק לרשות המקומית או לעירייה, זו בודקת היתרי בנייה מתאימים לסוג עסק זה.
קבלה של חוות דעת של גורמי רישוי כמו משרד החקלאות והגנת הסביבה.

גם אם הבקשה נדחתה, תוכלו לבצע שינויים ולבסוף לקבל את האישור המיוחל.

המשרד להגנת הסביבה בוחן את התפקוד של כל המרפאות הוטרינריות בישראל, זאת משום שמדובר במקום המעניק שירותי טיפול רפואיים ומחוייב לשמור על הסביבה, על הליך טיפול מקצועי תקין ולכן חשוב להתעדכן לגבי הנהלים אשר מפורסמים מדי שנה.

בנוסף, כמו כל עסק עצמאי אחרי, תהיו זקוקים למלא את כל הטפסים לפתיחת עסק, כלומר לפתוח תיק במס הכנסה, מע“מ וביטוח לאומי. אם תיעזרו ברואה חשבון מקצועי, תוכלו להקל על עצמכם מאוד את התהליך הזה.

טיפים שיעזרו לכם בניהול המרפאה

היום ניתן להירשם לתוכנות אינטרנטיות אותם קל מאוד לתפעל אונליין. התוכנות כוללות בין השאר תהליכים של ניהול מלאי, משכורות של עובדים, תוכנות לניהול לקוחות וכמובן תוכנת מסמכים להוצאת קבלות, חשבוניות ודוחות כספיים.