כשמדברים על סירוס בעלי חיים, לרוב נוטים לדבר על כלבים שמבלים לא מעט זמן בטיולים בחוץ עם בעליהם ועלולים להתנהג באופן אגרסיבי כלפי כלבים אחרים כאשר הם אינם עוברים סירוס. לעומת זאת, פחות נוטים לעסוק בחתולי הבית, מתוך ההנחה שאם החתול אינו עוזב את גבולות הבית, כנראה שאין צורך בסירוס כי זה לא ישפיע על לא עליו ולא על סביבתו.

סירוס חתולים

אבל האמת היא, שלא משנה אם בעל החיים נוהג לטייל בחוץ, או לרבוץ על הספה כל היום – סירוס היא פעולה הכרחית עבור כל בעל חיים מבויית שחיי עם בני האדם.

סירוס חתולים – מה שחשוב לדעת

אז למה למעשה כדאי ואפילו חשוב לסרס את החתול שלכם? ישנן כמה סיבות מהותיות, שהראשונה מבינהן, היא הסיבה הבריאותית. סירוס חתולים יכול להפחית באופן משמעותי את הסיכוי של החתול להדבק במחלות כמו לוקמיה ואיידס חתולים, ולמעשה לשפר באופן משמעותי את אורך חייו של החתול. הסיבה השנייה, היא הסיבה ההתנהוגתית. חתולים לא מסורסים נוטים להיות אגרסיביים יותר, אלימים יותר, וטריטוריאליים יותר לעומת חתולים שעברו את התהליך והדבר יכול גם להשפיע על אורך החיים בבית עם בני האדם.

החל משריטות ואלימות ועד סימון שתן – כל אלו הם סימנים להתנהגות אגרסיבית שיכולה להפוך את החיים בבית לבלתי נסבלים. סירוס חתולים, מפחית בצורה משמעותית את ההתנהגויות הללו, וברוב המקרים ניתן לראות זאת כבר באופן מידי לאחר הניתוח.

אז מתי כדאי לסרס?

ההמלצה היא מגיל שישה חודשים, אך ניתן גם להתחיל בגילאים צעירים יותר. כך או כך, הליך הסירוס יכול להתבצע גם בגילאים מאוחרים יותר, ועדיין לשפר בצורה ניכרת את אורח החיים של החתול ולשנות ולהפחית התנהגויות אגרסיביות.

האם מדובר בניתוח מסובך?

אחת החששות העיקריות כשזה נוגע לסירוס חתולים, היא הליך הניתוח. לא מעט בעלי חתולים מסתמכים על מיתוסים שונים ותוהים האם בכלל כדאי להכניס את החתול לניתוח, אם יש אפשרות להמנע. ובכן, חשוב לדעת שסירוס חתולים נחשב לאחד מההליכים הוטרינרים הנפוצים והפשוטים ביותר, ובמרבית המקרים לא נשקפת לחתול סכנה לחייו. למעשה, מדובר בניתוח פשוט כל כך, שההליך ההחלמה והתאוששות ממנו, קצרים באופן משמעותי מניתוחים אחרים (בערך יום). תוסיפו לזה שמדובר בהליך הכרחי שישפר את איכות חייו של החתול שלכם – וקיבלתם הליך ניתוחי הכרחי אך פשוט.

לשאלות נוספות על סירוס חתולים אתם מוזמנים לפנות אלינו לד”ר די!