כזה נוגע לבריאותם של הכלבים שלנו – החדשות הרעות הן שישנן מחלות רבות שעלולות לתקוף אותם. חלק מהמחלות נפוצות יותר, חלק מהמחלות נפוצות פחות. אבל כך או כך, החדשות הטובות הן שלמרבית המחלות שבהן כלבנו יכול לחלות – יש טיפול.בין אם מדובר בטיפול תרופתי, או בחיסון שיעזור לכלב לחזק את המערכת החיסונית שלו. במאמר הבא, נרחיב קצת יותר על סוגי המחלות הנפוצות ביותר אצל כלבים ואילו חיסונים קיימים על מנת להילחם במחלות אלו. כך שבפעם הבאה שתלכו לוטרינר – תדעו יותר טוב מדוע ולמה אתם אתם צריכים לחסן את כלבכם.

חיסון כלבת

הכלבת היא אולי אחת המחלות הידועות והמסוכנות ביותר עבור כלבים אבל לא רק. מדובר במחלה שעלולה גם להדביק בני אדם ולכן החיסון והטיפול בה – בהתאם. מגיל שלושה חודשים ומעלה כלביכם יצטרך להתחסן עבור מחלת הכלבת פעם בשנה, כאשר בפעם הראשונה בה הוא יתחסן, יקבל הכלב גם שבב אלקטורני עם פרטי הבעלים. לרוב, כשמדובר בחיסונים לכלב, האחריות היא על הבעלים, אבל כשמדובר על חיסון הכלבת, העירייה מחייבת את הבעלים לחסן את הכלב על מנת למנוע את התפשטות מחלת הכלבת הן בבעלי חיים והן בבני אדם ולכן, בכל שנה, תקבלו הביתה מכתב מהעירייה שמזכיר לכם לבצע את החיסון השנתי ולעדכן את העירייה לאחר שהכלב חוסן. 

חיסון משושה

חיסון משושה, כשמו הוא הינו חיסון הפועל נגד שש מחלות שונות שעלולות להיות קטלניות במיוחד עבור גורים אך גם עבור כלבים בוגרים יותר. בין המחלות שנגדן פועל החיסון, ניתן למצוא את את מחלת הפרוו, מחלת נפוצה במיוחד בקרב גורים ולא פחות קטלנית מהכלבת. חיסון משושה לכלבים ניתן לראשונה בגיל 6-8 שבועות, בסדרה של שלוש זריקות, בטווח של שבועיים מזריקה לזריקה. לאחר מכן, בכלבים בוגרים, החיסון ניתן פעם בשנה. כמו חיסון הכלבת, חיסון משושה הוא אחד החיסונים החשובים וההכרחיים ביותר עבור הכלב שלכם.

חיסון תולעת הפארק

במידה ואתם נוטים לטייל עם כלבכם בשטחים פתוחים ובטבע, חיסון תולעת הפארק הוא אחד החיסונים הההכרחיים ביותר עבור הכלב שלכם. למעשה, לא מדובר בחיסון אלא בטיפול מונע שניתן בכדורים פעם בשלושה חודשים. הטיפול ניתן כנגד תולעת שיכול לחדור לגופו של הכלב בעת טיול בחוץ ויכולה להוביל אפילו למוות. גם אם אתם לא מטיילים עם כלבכם בטבע – רצוי לטפל בכלבכם בטיפול זה כי לעיתים, התולעת מועברת גם דרך מפגש עם חיות  אחרות או חרקים. 

למידע נוסף על חיסון משושה וחיסונים נוספים – אתם מוזמנים לפנות לקלינקה של ד”ר די!