בעלי כלבים חדשים וותיקים מגיעים לנקודה שהם צריכים להתמודד עם השאלה של סירוס כלבם. הסירוס מומלץ מכמה וכמה סיבות שבסופו של דבר מטרתן היא להיטיב עם הכלב. הניתוח לא מורכב, ההתאוששות ממנו מהירה והכלב חוזר הביתה עוד באותו היום. בסופו של דבר הכלב יהיה בריא יותר וגם התנהגותו תשתפר.

היתרונות של סירוס כלב

שני שליש מהכלבים שאינם מסורסים סובלים לאורך חייהם ממספר בעיות בריאותיות, כמו לדוגמה: הגדלת הפרוסטטה, אבנים, דלקות בדרכי השתן, דימום וחסימת שתן. מדובר בבעיות מאוד נפוצות שעלולות לגרום לסיבוכים רפואיים אצל הכלב ומסכנות מאוד את חייו. ככל שהכלב בשלב מוקדם יותר בחייו, הסירוס יהיה יעיל יותר ופחות מסוכן. כלב מבוגר וכלבים פחוסי אף באופן כללי קשה יותר לנתח ועדיף לבצע סירוס כלב בגיל צעיר ככל הניתן.

פעולת הסירוס היא פעולה פשוטה שמעניקה יתרונות חשובים. הסירוס מונע התנהגות תוקפנית, כמו כן הוא מונע היווצרות של ריח גוף שנוצר בכלב, העשוי לגרום לכלב אחר להיות תוקפני כלפיו. בנוסף, זה ימנע את הנטייה של הכלב להטיל מימיו בבית וגם ימנע ממנו לשוטט ולברוח בחיפוש אחר נקבות מיוחמות.

סירוס כלב חשוב ביותר

סירוס כלב והשפעתו על תהליך ההתבגרות

הכלב עובר את תהליך ההתבגרות במהלך 7 עד 12 החודשים הראשונים לחייו. במהלך התהליך הזה ניתן להבחין בהתנהגויות שהוא מפתח, בהתאם לעלייה ברמת הטסטוסטרון שלו. דוגמה לכך היא הרמת הרגל בזמן שהכלב נותן שתן, מה שמתחיל לקרות עם העלייה ברמת ההורמון ה”גברי”. ככל שהרמה של ההורמון עולה הכלב מתעניין יותר ברחרוח של כלבים וכלבות אחרים ובסימון טריטוריאלי.

כלב לא מסורס יעדיף לבלות פחות בסביבת בעליו וגם יהיה בעל נטייה להיות לא ממושמע. רוב הכלבים אומנם עוברים את ההתבגרות ללא שינויים קיצוניים בהתנהגותם ומתנהלים בצורה נורמלית מול בני אדם וגם כלבים אחרים. במקרים אחרים הכלבים הופכים לאגרסיביים יותר תוך זמן קצר ומדובר במשהו שסירוס יכול למנוע או לפתור.

מניעת התפתחות של בעיות התנהגותיות

כל הבעיות שצוינו עד כה, עשויות להימנע במקרה של סירוס כלב מוקדם בגיל 6 חודשים. מומלץ לדחות את הסירוס כמה שפחות על מנת שבעיות ההתנהגות שעשויות להתפתח לא ישתרשו ויגרמו לפעולת הסירוס להיות פחות אפקטיבית לטווח הרחוק. עבור בעלי הכלבים שחוששים שכלבם ישתנה אם יעבור סירוס, החשש הזה לא ריאלי מכיוון שאם לכלב יש אופי טוב ומתייחסים אליו בהתאם, הוא ימשיך להתנהג כפי שהוא ואפילו טוב יותר לאחר סירוס.