גידול סוסים אינו תהליך פשוט כפי שרבים חושבים. ישנם סוגים רבים של טיפולים וטרינריים להם סוסים זקוקים, ובאופן כללי חייבים להכיר היטב את התחום ואת בעל החיים עצמו בכדי לטפל בו ולגדל אותו בצורה ראויה.

אם אתם חושבים על הקמה של חוות סוסים, כדאי שתכירו את התחום לפני ולפנים. קראו את המאמר עד תומו ותמצאו את רשימת הטיפולים הנפוצים ביותר עבור סוסים.

טיפול וטרינרי מקצועי לסוסים

רשימת הטיפולים

אבחון היריון בסוסות

גידול סוסים מצריך שימת לב מדוקדקת לכל אורחות חייהם של בעלי החיים, ובמסגרתם גם תהליכי הפריון. ככלל, חשוב לאבחן את ההיריון בסוסות מוקדם ככל האפשר. אחד הדברים החשובים שיש לאבחן מראש הוא האם מדובר בהיריון של תיאומים– היריון כזה עלול להיות בעייתי מאוד בסוסות ולרוב הוא מסתיים בהפלה של אחד הוולדות או אפילו של שניהם. אם מאבחנים את ההיריון בשלב מוקדם ניתן למנוע מאחד מהוולדות להתפתח מבלי להזיק לשני, וכך למנוע סיכון להיריון או אפילו לסוסה עצמה.

הרבעה נכונה

הרבעת סוסים היא תהליך מורכב, ויש לבצעו כהלכה למען שמירה על בריאותם של הסוסים הבוגרים ושל הסייחים הרכים. יש לבדוק את הסוסים לפני ההרבעה, לבחון את הנתונים האישיים של כל אחד, את מצבם הבריאותי וכן הלאה. אם אתם רוצים לנהל חוות סוסים בה תבוצע גם הרבעה, חשוב מאוד שילווה אתכם רופא וטרינרי מקצועי לאורך כל התהליך, שיבצע את כל הבדיקות הדרושות ושיטפל בסוסה לאורך כל שלבי ההיריון וההמלטה.

חיסונים

משטר חיסונים קבוע חיוני עבור סוסים, וכל סוס חייב לעבור חיסונים באופן קבוע על מנת לשמור על בריאותו, למנוע התפתחות של מחלות ולוודא שבני אדם יכולים לעבוד עמו ולשהות בקרבתו ללא כל חשש.בין החיסונים הקבועים המשתייכים לשגרת הטיפול הקבועה בסוסים ניתן למצוא את החיסונים הבאים:טטנוס, הרפס, כלבת, שפעת, תילוע וכיוצא באלה.

כשל במערכת החיסונית

כשלים במערכת החיסונית מופיעים בעיקר בסייחים, ומדובר בסיבת המוות העיקרית של סייחים צעירים. סייחים נולדים ללא נוגדנים כלל, בניגוד לבני אדם או לגורי כלבים, לדוגמא, ולכן דיבמחלה קלה או בחיידק פשוט בכדי לגרום לתחלואה קשה ואף למוות.לכן, כל סייח צעיר חייב להיות תחת השגחה צמודה של וטרינר ולקבל חיסונים ותרופות שונות בכדי לשמור על המערכת החיסונית שלו ולמנוע התפתחות של כשלים במערכת החיסון.

למיניסט

למיניסט הינה מחלה קשה הפוגעת בסוסים רבים. המחלה נגרמת כתוצאה מפגיעה בפרסות הסוסים,שמובילה להופעה של צליעה. כדי לנהל חוות סוסים מבלי לאבד אף אחד מהם, עליכם לטפל בהם היטב ולוודא שתמיד יהיה אתכם וטרינר מקצועי, בקיא ומנוסה בטיפול בסוסים ובמניעה של התפתחות המחלה.

לסיכום, ניהול ואחזקה של חוות סוסים אינה דבר פשוט. אם אתם רוצים להיות בטוחים בכך שתוכלו לנהל את החווה היטב ולשמור על בריאותם של הסוסים, פנו אל וטרינר מומחה ובעל ניסיון בטיפול בסוסים על מנת שיעבוד בחווה באופן קבוע או שילווה אתכם מדי יום בכל הנדרש.