כאשר מאמצים כלב, מכניסים אל הבית בן משפחה נוסף. כמונו וכמו ילדינו, גם הכלב צריך לקבל טיפולים רפואיים ולהיות תחת מעקב של רופא, או במקרה של הכלב זה יהיה וטרינר, שיספק לכלב את החיסונים התקופתיים שהוא חייב לקבל על מנת לשמור על בריאותו ולהגן עליו מפני מחלות וחיידקים שעשויים לסכן אותו. עבור מי שחדש בתחום ומאמץ כלב לראשונה בחייו חיסון כלבת זה הבסיס, היתר עשוי להיראות מסובך, אבל כל הסיפור הזה דווקא די פשוט ומאוד חשוב לבן המשפחה החדש שלכם.

חיסונים שחשוב לתת לכלב

אם אימצתם גור כלבים קטן, חשוב לקחת אותו לווטרינר קודם כל ולפני הכל, על מנת להעניק לו חיסון פרוו, נגד מחלת גורים קטלנית ביותר ושכיחה בקרב גורים עד גיל 6 שבועות. מעבר לכך מדובר בחיסונים שגרתיים שצריך לתת לכלב אחת לתקופה, על פי מה שיגדיר הווטרינר המטפל.

חיסון כלבת הוא חובה לכל כלב החל מגיל 3 חודשים. מדובר בחיסון המגן על הכלב מפני מחלת הכלבת שעשויה לסכן גם בני אדם. כאשר מבצעים לראשונה חיסון כלבת, מחדירים גם לכלב שבב אלקטרוני, הנשאר מתחת לעורו לשארית חייו.

מעבר לחיסון כלבת יש לתת לכלב גם חיסון משושה, הכולל בתוכו הגנה מפני מספר מחלות מדבקות, המסכנות גורים וכלבים בוגרים. את הפעם הראשונה מבצעים בגיל 6 עד 8 שבועות וחוזרים עליו פעמיים נוספות לאחר מכן, במרווחים של שבועיים.

לאחר המקבץ הראשון, חוזרים על החיסון אחת לשנה לאורך חייו של הכלב. לאחר החיסון המשושה ניתן חיסון תולעת הפארק. זהו בעצם טיפול מונע לתולעת קטלנית, העשויה לחדור לגופו של כלב שיאכל חיפושית זבל נגועה, דבר העשוי לגרום למוות.

את הזריקה הזו נותנים לכלב אחת ל- 3 חודשים, במסגרת הטיפול המונע.

טיפולים מומלצים נוספים

טיפול חשוב לא פחות מחיסון כלבת ומהזריקות הנ”ל, הוא טיפול נגד קרציות ופרעושים. מדובר כאן בהרבה מעבר למטרד עבור הכלב שגורם לו להתגרד הרבה. פרעושים וקרציות עשויים לשאת עימם חיידקים ומחלות שיסכנו את הכלב ובחלק מהמקרים גם בני אדם.

בחלק מהמקרים הפרעושים גם עשויים להתחיל לעקוץ את בני הבית, בנוסף לכלב עצמו. ניתן לטפל בתופעות הללו באמצעות אמפולה ששמים על פרוותו של הכלב אחת לכמה חודשים, או בעזרת קולרים מיוחדים נוגדי פרעושים וקרציות.

בנוסף לאמפולה או הקולר, חשוב לרחוץ את הכלב אחת לתקופה ולשמור על סביבה נקייה, כיוון שהפרעושים נוטים להתרבות ולהתקיים בסביבה מאובקת ומלוכלכת. כאשר רוצים להעניק לכלב את הטיפול המונע, קודם כל נרחץ אותו ו-3-4 ימים לאחר מכן, נשים את האמפולה או נלביש עליו את הקולר המיוחד.
תיהנו מחברכם החדש!