אימצתם גור כלבים מתוק וקטן כחלק מהמשפחה? ואולי דווקא הכלבה האהובה ילדה כמה גורים והחלטתם לגדל אותם? לא משנה איך נפגשתם עם הגור החדש במשפחה, חשוב לדעת שחיסונים הם חלק מהותי משגרת הטיפול ויש להם חשיבות מכרעת דווקא בשלבים הראשונים לחייו של הכלב.

חיסונים לגורי כלבים

מדוע חשוב לחסן גורי כלבים?

חשוב מאד לחסן גורי כלבים כבר מגיל שישה שבועות, אז אמור הגור לקבל את החיסון הראשון בחייו. הסיבה לכך היא פשוטה, גורים שאינם מחוסנים חשופים הרבה יותר למחלות שיכולות לסכן אותם ואת הסביבה שלהם. מתולעי מעיים ועד כלבת, מתולעת הפארק ועד לעכברת כל המחלות האלו עלולות לגרום לגור לסבל רב ולפעמים גם לתוצאה קטלנית. חיסון בזמן הנכון, לפי הוראות הוטרינר, יחסוך לא מעט עוגמת נפש עבורכם והמון סבל עבור גור שעלול לחלות.

כל מה שרצית לדעת על גור כלבים חדש

מתי מתחילים ואיך זה עובד?

החיסון הראשון לגורי כלבים נערך בגיל שישה שבועות. בהמשך מחוסן הגור לאורך תקופה, מדי כמה שבועות בהתאם לתוכנית החיסונים. גורי כלבים מחוסנים בשלושה חיסוני משושה, בהפרש של חודש לערך. במהלך הזמן הזה מייצר הגוף נוגדנים שעוזרים להתמודד עם המחלות. בהמשך מחוסן הגור בחיסון כלבת. חיסון שעליו יחזור בכל שנות חייו פעם בשנה.

ממש כמו תינוק שמגיע לחיסון אצל הרופא או בטיפת חלב, הוטרינר ינחה אתכם מתי לבוא עם הגור למרפאה וינהל פנקס חיסונים מסודר. בנוסף, הוא ידאג לצד חיסונים לגורים גם להשתלת השבב ולטיפול נגד תולעים.

אילו סוגי חיסונים חשוב להכיר?

  • חיסון משושה – תפקידו לתת מענה מול שש מחלות כלבים. המחלות הן פרוו, כלבלבת, דלקת כבד נגיפית, עכברת סוג 1, עכברת סוג 2 ופאראינפלואנזה. בשנה הראשונה מחוסן הכלב מספר פעמים ולאחר מכן בכל שנה.
  • חיסון כלבת – חיסון חובה בכל שנה בחייו של הכלב. הכלבת היא מחלה שפוגעת במערכת העצבים ויכולה גם להביא למוות. היא מדביקה כלבים אך גם בני אדם וכל היונקים.
  • חיסון שעלת – חיסון חשוב שמונע מחלה שהיא מאד מדבקת בקרב כלבים. חשוב במיוחד במידה והכלב נמצא במגע עם כלבים נוספים באופן קבוע.

מה עושים כדי להתחיל?

השלב הראשון במתן חיסונים לגורי כלבים הוא לפנות לוטרינר מקומי. חשוב שהוטרינר יהיה נגיש וזמין ושתוכלו לפנות אליו עם כל שאלה. במפגש הראשון של הוטרינר עם הכלבלב הוא ידאג להשתלת שבב אלקטרוני, שמסייע לאתר אתכם במידה והכלב ברח או נמצא במצוקה. בנוסף, הוא ידאג לחיסון הראשון ומשם ינחה אתכם מתי להגיע להמשך הטיפול.

בחודשים הראשונים לחייו של הכלב תגיעו לבצע חיסונים לגורים מדי כמה שבועות, לפי הנחיית הוטרינר. בנוסף, הוא ינחה אתכם איך לטפל בכלב בחודשים הראשונים, שכוללים הסתגלות למזון, צמיחה ונשירה של שיניים והתפתחות טבעית לפי גילו של הכלב. מומלץ לעקוב אחר הסברי הוטרינר ולהגיע בזמן לחסן את הכלבים.

זקוקים לייעוץ מקצועי? אל תהססו לפנות אלינו! 09-7675152 || טל. חירום 24/7 – 050-7991843