אתם אוהבים את חיות המחמד שלכם ורוצים שהם ירגישו בנוח בחברתכם, בסביבת המחייה שלכם וגם בכל מקום אשר אליו יפנו, ונכון הדבר גם כאשר הם מבקרים אצל הווטרינר.

איך תדעו שבעל החיים שלכם מרגיש בנוח? הרי הוא לא מדבר וגם הנביחות או היללות לא נותנות לנו תמונה מלאה. פשוט, תמצאו את המרפאה הווטרינרית שמספקת לו את התנאים הטובים ביותר, פרטים בהמשך.

מרפאה ווטרינרית שחושבת על בעלי החיים

ישנם פרטים קטנים שאם הווטרינר שלכם מקפיד עליהם משפרים משמעותית את חווית בעל החיים בעת הביקור, בשורות הבאות נמנה חלק מהם:

1. מרפאה שמכבדת את בעלי החיים שמבקרים בה – האם המרפאה מטופחת או שמא היא נראית כמו בית מטבחיים? מרפאה מטופחת, נעימה ומסבירת פנים באה לידי ביטוי גם בחוויה של הכלב וגם בבריאות שלו. מקום שמקפיד על רמה גבוהה של היגיינה מכבד את המבקרים בו ומונע מהם הידבקות בחיידקים ווירוסים שהשאירו המבקרים הקודמים במקום.

ההמלצה היא לפנות למרפאה הוטרינרית שקיבלתם המלצות לגביה ולבדוק כיצד היא נראית במהלך היום. אם המקום שומר על סטנדרטים גבוהים גם בעת קבלת מבקרים רבים אז אפשר לסמן וי.

2. פינת המתנה נעימה ומזמינה – בעלי החיים שלכם אוהבים להתרוצץ, גם כאשר הם באים לביקור אצל הווטרינר. רצוי מאוד לבחור במרפאה אשר מקצה אזור המתנה רחב ידיים ואף נמצאת בסמוך למרחב המאפשר לבעל החיים להנות בזמן ההמתנה. אם בעל החיים צריך להיות סגור במקום צפוף למשך דקות ארוכות אז הוא כמובן לא יפיק הנאה גדולה מכך.

3. מרפאה שמאפשרת הפרדה בין בעלי חיים – יש חוקים בטבע, ולרוע המזל כלבים וחתולים אינם נהנים לרוב זה בחברת זה. לכן, אם אתם מגיעים עם חתול למרפאה אז רצוי שתתאפשר הפרדה בין השניים. אחרת, חתולכם ירגיש מפוחד ולא ירצה להישאר במקום. אם אין פינה נפרדת אז כדאי לבדוק עם הווטרינר האם יש שעות קבלה שונות בהן מתארחים רק חתולים או רק כלבים.

4. ווטרינר שמסביר פנים לחיות – איש המקצוע שמטפל בבעלי חיים צריך לאהוב אותם וצריך להנות מהשהייה במחיצתם. בעלי חיים חשים בנינוחות כאשר האם בקרבת אנשים שמגלים אליהם אמפתיה ואהבה והם זקוקים לכך בעיתות מצוקה כגון חיסון או בדיקה פולשנית.

5. ווטרינר שנוטה לפנק את בעלי החיים – בעלי חיים צועדים פעמים רבות על קיבתם ונהנים מכך מאוד. לכן, בגמר טיפולים לא נעימים רצוי לפנק אותם בחטיף או מאכל שיסייע להם לשכוח את הטיפול שזה עתה עברו. אמנם אין זה תנאי מחייב אך זוהי אינדיקציה קלה להבנת רמת האכפתיות של הווטרינר מתחושותיו של בעל החיים.

6. מרפאה ווטרינרית המצוידת כראוי – בסופו של יום אתם מגיעים לביקור אצל הווטרינר על מנת לתת את הטיפול הטוב ביותר עבור בעל החיים. אם המרפאה אינה מאובזרת כראוי ואיננה נותנת מענה הולם לבעל החיים אז יצא שכרכם בהפסדכם ופעמים רבות תצטרכו לטרטר את בעל החיים להמשך טיפול. לפיכך, בחירה מוקדמת במרפאה המאובזרת במעבדה ניידת לבדיקות דם, כל החיסונים הדרושים ומאפשרת ניתוחים כירורגיים מורכבים יכולה לחסוך זמן, עוגמת נפש וטרטור מיותר, ובשורה התחתונה נוחות מוגברת לבעל החיים ובריאות איתנה.

המאמר נכתב באדיבות – גלי מיכאלי, מרפאה וטרינרית בטירת כרמל.