מאז ומתמיד הכלב נחשב לחברו הטוב של האדם, זה שעומד בנאמנות לצד הבעלים שלו ועכשיו מסתבר כי לא מדובר רק בנאמנות. מסתבר כי מלבד הנאמנות של כלבים לבעליהם, יש היבטים נוספים בחיית המחמד הזו, שתורמים לאדם לכל אורך החיים והיום גם מבחינה מדעית, הוכח על ידי מחקרים כי בעלי כלבים חיים יותר (כל עוד הם עברו חיסון נגד כלבת ושומרים על בריאותם).

בעלי כלבים חווים ירידה במחלות לב

האמרה “נפש בריאה בגוף בריא”, טוענת כי על מנת לשמור על הנפש אנו צריכים לשמור על הגוף. אבל לא תמיד נמצא בנו אחרי יום עבודה מפרך, את החשק לצאת לסיבוב בחוץ או לאימון בחדר הכושר וברוב הפעמים, זה נובע מהתחושה שאין לנו מחויבויות בעניין כלפי מישהו, אלא רק כלפי עצמנו.

אך לבעלי כלבים קיימת מחויבות להוציא לפחות פעמיים ביום את הכלב, גם אם מדובר בשיטוט קצר לפארק או לסיבוב ברחוב המקביל. מה שמוביל גם להכיר אנשים חדשים שלאו דווקא היו מכירים אותם אם לא היו בעלי כלבים. כך, בעלי הכלבים גם מרחיבים את הקשרים החברתיים שלהם (ושל כלביהם) וגם נהנים מיתרון מוכח שנובע מהליכה קצרה יום יומית – הקשר שבין פעילות כושר קבועה לבין ירידה במחלות סיכון לב וכלי דם.

כלבים תורמים לחיזוק הביטחון העצמי, חיזוק תחושת האחריות והיכולת להבין את צרכי האחר

הכלב הינו חברו הטוב של האדם בכל הגילאים, החל מהילד הקטן ועד לזקן. עם השנים הרבה מבוגרים מוצאים את עצמם בודדים לעת זקנה וללא חיי חברה ולכן, כלב הינו הפתרון המושלם לספק להם חברה. מצד שני, גם לגידול כלבים בסביבה של ילדים יש יתרונות רבים, כמו: חיזוק הביטחון העצמי של הילדים, חיזוק תחושת האחריות והיכולת להבין את הצורך של האחר.

סדר יום קבוע תורם גם הוא לאיכות החיים ואריכות ימים

כשיש לנו שגרה וסדר יום קבוע, יש לנו יותר תחושת ביטחון, מה שמעניק לנו יותר רוגע ופחות מתחים ולחצים, מה מוביל לאריכות ימים. הכלב, עוזר לנו לשמור על סדר היום, כיוון שאנחנו אולי יכולים להתחמק מאחריות כלפי עצמנו, אך לא נעשה זאת לבעל החיים שלנו שצריך אותנו כדי לאכול, לשתות ולצאת לסיבוב שלו.

בעלי כלבים? נכון שהכלבים תורמים לחיים שלנו, מבחינת אושר, סיפוק, אחריות ובריאות, אך חשוב גם למנוע מחלות אצל הכלב ולשמור על בריאותו, כדי שלא ידביק אותנו, מה שעלול לקרות. לשם כך, קיימים מגוון חיסונים, כגון: חיסון כלבת, שעת ותולעת הפארק. חשוב לדעת שיש חיסונים שאתם חייבים לתת לכלב, כמו חיסון נגד כלבת, שהוא חיסון חובה על פי החוק במדינת ישראל.

במרפאה הווטרינרית של ד”ר די, נשמח לעמוד לשירותכם בשלל הטיפולים לכלב, לרבות חיסונים! לקביעת תור לחיסון נגד כלבת, מוזמנים ליצור קשר בטלפון: 09-7675152.