יש לא מעט מיתוסים שונים בנוגע לטיפול נכון בבעלי חיים. המיתוסים הלא נכונים האלו משפיעים על ההחלטות שלנו לגבי הטיפול. בכל הקשור לביצוע סירוס כלבים וחתולים ולעיקור כלבות וחתולות אנחנו מוצפים במסקנות ומיתוסים שגויים, שלעיתים יכולים לפגוע בכלב או בחתול האהובים עלינו. הנה כמה מיתוסים נפוצים והעובדות הנכונות מאחוריהם.

סירוס כלב משפיע על ההתפתחות שלו

רבים חושבים שכאשר מסרסים כלבים זה פוגם בהתפתחות שלהם והם לא גדלים לגודל האמור לפי מין וזן הכלב. התמונה הרחבה מאחורי המיתוס הזו אומרת כך: המיתוס הזה נכון רק במידה חלקית מאד. כאשר מבצעים סירוס כלבים בגיל מאד מאד צעיר, ייתכן והכלב לא יגדל למידות הפוטנציאליות לפי סוג הכלב. עיקור כלבות וסירוס כלבים בגיל הנכון, לפי המלצת הווטרינר, ימנע עיכוב משמעותי והשפעה רבה על ההתפתחות, כך גם טיפול מסור מבחינת מזון, ביקורת רפואית, חיסונית וכדומה.

חתולים וכלבים מעוקרים ומסורסים מאבדים את תפקידם הנשי/הגברי

אחד המיתוסים הנפוצים הוא שכאשר מבצעים עיקור חתולה או סירוס של כלב, הם מאבדים את ההערכה העצמית שלהם. הכלב שתפקידו ליצור תינוקות, יורשים, יודע שאיבד את התפקיד הזה וכך גם הכלבה או החתולה, שתפקידה לשאת ברחמה צאצאים.

עיקור חתולה

היא לא באמת רוצה להיות בהריון…

חשוב לדעת שהאישיות של הכלבים והחתולים היא מורכבת, הם יודעים שיש להם תפקידים רבים לצד תפקיד הרבייה. התופעות שסובבות את נושא הרבייה, כמו ייחום כלבות וחתולות, קרבות טריטוריאליים או נדידה מהבית בתקופת הייחום ייעלמו, מה שיהפוך את החיים של כל מי שמטפל בכלב או בחתול לנוחים יותר. גידול חיית המחמד יהיה נוח ונעים ומצבים אגרסיביים יימנעו.

כלבים וחתולים יעלו במשקל כתוצאה מסירוס ועיקור

לא מעט אנשים חושבים שסירוס הכלב או החתול וכן עיקור כלבות וחתולות מוביל לשינויים פיזיולוגיים, ביניהם גם השמנה שיכולה לפגוע בבריאותם. למעשה המיתוס הזה נכון רק במידה חלקית. לאחר סירוס כלבים וחתולים תיתכן תקופה שבמהלכה הם יהיו פחות פעילים, כך גם כלבות וחתולות שעברו ניתוח עיקור. כתוצאה מהעובדה שהם פחות פעילים ומוציאים אנרגיה, הם יעלו מעט במשקל.

ביקורת של הווטרינר, התאמה של המזון הנכון לכלב או לחתול ומעקב יעזרו למנוע מצבים בהם ההשמנה מסכנת את הבריאות. מצד שני, לא לעקר או לסרס את חיות המחמד פירושו לחשוף אותן לשפע של מחלות נוספות.

כלבים וחתולים בריאים יותר כתוצאה מהסירוס והעיקור

גם המיתוס הזה נכון בצורה חלקית. עיקור חתולות רחוב למשל, פירושו מניעה של סבל רב, כתוצאה מפציעות, חבלות, קרבות רחוב והתרבות טבעית מוגזמת שגורמת גם לחשיפה למחלות. מצד שני, אין כל קשר מוכח בין תהליך הסירוס או העיקור אצל כלבים וחתולים ובין מצב הבריאות.

סירוס ועיקור כלבים וחתולים הוא תהליך שמתקשר באופן ישיר לטיב חייו של הכלב או החתול. מצבו הבריאותי של הכלב או החתול נקבע בהקשר לטיפול המסור שנותנים לו בעליו. האם הוא אוכל טוב? האם הוא מקבל את החיסונים שהוא אמור לקבל? האם הוא נמצא בפעילות שמתאימה לו? האם הוא מאושר במקום שבו הוא נמצא? האם הוא נקי ומקבל אהבה?

כל הדברים האלו ישפיעו על מצבו. סירוס ועיקור יתרמו ליכולת לגדל את הכלב בבית חם ואוהב, יספקו לו הגנה ממחלות מסוימות שעוברות במגע עם כלבים וחתולים אחרים ויחסכו מצב של נטישה ושל חיים ברחוב, כפי שקורה עם לא מעט חתולים וכלבים.