איזה כיף! גור כלבים חדש הצטרף למשפחה וזה הזמן לקבל קצת ידע על מנת לדאוג ולתת סביבה בטוחה וחמה לגור החדש שלכם. בין אם זה גור הכלבים הראשון שאתם מגדלים או לא, תמיד טוב להיזכר במספר נקודות חשובות לשמירה על בריאות גורי הכלבים שלכם.

אוכל לכלבים

חשוב להביא לגורי כלבים מזון קנוי שמיועד לכלבים על מנת להבטיח התפתחות תקינה. לא מומלץ להרגיל את גורי הכלבים מגיל צעיר שהם מקבלים מזון נוסף של בני אדם, כיוון שהקיבה שלהם לא מעכלת בצורה טובה את האוכל שלנו.

טיפוח וניקיון

לרוב, אנשים שלא גידלו כלב בעבר, יחשבו כי כלב צריך להתקלח כל יום כמו בני אדם בכדי שלא יסריח, אך הדבר מוטעה. השכבה שקיימת מעל העור של הכלב מגינה עליו מפני מזיקים ופרעושים. לכן, לא רצוי לקלח את הכלב לעיתים תכופות ובכלל, יש שיגידו כי לא מומלץ לקלח את הכלב לפני שמגיע לגיל שלושה חודשים.

חיסונים

חשוב מאוד לחסן גורי כלבים, כיוון שהם רגישים יותר מכלבים בוגרים. על מנת שיהיה בטוח לגור הכלבים לצאת לטיול בחוץ ובפארק הוא צריך לעבור את חיסון המשושה. חיסון המשושה הוא חיסון המורכב משלושה-ארבעה סטים, המתבצעים בחודשים הראשוניים לחייו. בנוסף, רצוי לבצע את אותו החיסון כל שנה על מנת למנוע הדבקה באחת משש המחלות המדבקות אצל הכלבים. ישנם מספר סוגים של חיסוני גורים, חיסוני כלבים וטיפולים נוספים כמו: חיסון תולעת הפארק, טיפול מונע נגד תולעי מעי אשר הינו קריטי להמשך חייהם ועוד. החיסון היחיד שהינו חובה על פי חוק הוא חיסון כלבת.

חינוך ואילוף

כמו תינוקות, גם גורי כלבים צריכים ללמוד הכל מההתחלה. בהתחלה שניכם לומדים להכיר אחד את השני, הוא לא יבין אתכם וסביר להניח שגם אתם לא אותו. החוכמה בחינוך כלבים היא גישה של לתת גמול, מתנה על מעשה או התנהגות רצויה. כאשר הכלב יראה שהתנהגות מסוימת שלו מתקבלת בצ’ופר הוא יבין שזו כנראה הדרך שבה עליו לפסוע.
התמדה יום יומית בחינוך על ידי תרגילים קצרים מגיל קטן (כמו אצל בני אדם) תוביל לתוצאה הרצויה. אותו הדבר תקף גם לגבי עשיית צרכים בבית, לכם עליכם לתחום לו גבולות ולצ’פר אותו כשהוא לא מפספס. זכרו כי גורי כלבים הינם תינוקות לכל דבר, שצריכים הדרכה וחינוך מא’ ועד ת’.

עיקור וסירוס לשקט הבטוח

עיקור כלבות וסירוס גורי כלבים בגיל צעיר מונע מחלות שיכולות להתפתח, כמו דלקות רחם אצל נקבות ובעיות פרוסטטה אצל זכרים.
למידע נוסף והתייעצות לגבי הגור שלכם – אתם מוזמנים לפנות אלינו.