ישנם הבדלים מהותיים בין בני אדם לכלבים וההבדלים האלו, מגיעים לידי ביטוי במיוחד כשמדברים על בחירת האוכל לכלב. לא כל מה שבריא לנו – בריא גם לו. לכן, ריכזנו עבורכם ארבעה טיפים חשובים, שכדאי לקחת בחשבון, על מנת שתוכלו לבחור אוכל לכלב שלכם – בצורה חכמה יותר.

מזון בריא לכלבים

התאמת האוכל לכלב לפי משקל וגודל

הדבר הראשון שנלקח בחשבון לגבי בחירת האוכל לכלב שלנו, הוא הגודל והמשקל שלו. ברגע שתחפשו חברות מזון מומלצות לכלבים, רוב הסיכויים הם שתגלו שגם מרבית חברות המזון לכלבים מחלקות את שקיות המזון שלהן לפי קטגוריות של גודל ומשקל. הרי איך שלא תסתכלו על זה, לכלבים בגדלים שונים, יש צרכים שונים שבאים לידי ביטוי כמעט בכל פרמטר ופרמטר בחייהם ובמיוחד באוכל. לכן בבחירת אוכל לכלבים, כדאי לוודא בראש בראשונה לאיזו קטגוריית משקל וגודל הכלב שלכם שייך.

לגיל של הכלב יש משמעות

בין אם הוא גור היפראקטיבי שזה עתה נולד ובין אם הוא כלב מבוגר ושליו – גם לגיל של הכלב שלכם יש השפעה על סוג המזון הבריא ביותר עבורו. צרכים שונים לכלבים שונים, כבר אמרנו? כי בדיוק כמו שישנם מאכלים חיוניים להתפתחות של הילדים שלנו – כך גם סוג המזון שאתם בוחרים עבור גור הכלבים החדש שלכם, צריך להכיל מרכיבים חיוניים להתפתחות שלו. במקרה של כלב מבוגר יותר, תגלו שככל שהכלב מזדקן – ישנם מרכיבים שונים שהוא מתקשה יותר לעכל ולכן, קיימת קטגוריית “סניור” בעולם המזון של הכלבים, שמתאימה בדיוק בשבילו.

בחירה במותגים ידועים ומבוססים

למרות שרובנו צורכים מותגים על בסיס יום-יומי, ישנה גם נטייה לחפש לפעמים את המקומות המיוחדים שמכינים מאכלים ייחודים במעשה יד, שאת חלקם לא ניתן למצוא בשום מקום אחר. הנטייה הזו אף פעם לא מזיקה כשמדובר בבני אדם, אבל כשמדובר בכלבים שלכם – עדיף להימנע מלנסות איזושהי חברה לא מוכרת רק בשביל ההרפתקה. רצוי לקנות את האוכל לכלב מחברות מוכרות ומבוססות, שמאחורי המזון שהן מציעות עומד מחקר רפואי מקיף, שנועד לספק לכלב שלכם את הטוב ביותר.

ניסוי וטעייה בבחירת האוכל לכלב 

אין דרך אחרת לומר את זה, אבל בדיוק כמו שבלא מעט מקרים גם אנחנו כבני אדם לא נדע מה האוכל הטוב ביותר עבורנו עד שלא ננסה – כך גם הדבר עם הכלב שלכם. לכן, הרבה פעמים בחירת האוכל לכלב כוללת בתוכה גם ניסוי והטעייה, עד שמגיעים לאוכל הטוב ביותר עבורו. אם אתם מוצאים שהאוכל שבחרתם עבור כלבכם עושה לו רע או שהוא מסרב לאכול אותו, כנראה שהגיע הזמן לנסות משהו חדש. בסופו של דבר, תמצאו את האוכל המתאים ביותר עבור כלבכם.

לסיכום, מחקר קצר לצד ההכרות שיש לכם עם הכלב – יכולים לעזור לבחור את האוכל הבריא ביותר עבורו.