מאז ומתמיד היה הכלב חברו הטוב ביותר של האדם. הוא מגן עלינו מפני תקיפה, יודע לאתר נעדרים במקרה של אסון טבעי ובעיקר, מרעיף בלי סוף את אהבתו. בנוסף, הוא גם משפיע על מצבו הבריאותי, הנפשי והפיזי של האדם. על כן, חשוב לדאוג ולהעניק לו את מירב תשומת הלב, בדיוק כפי שהוא מחזיר לנו אהבה ודאגה מדי יום ביומו. החשיבות שבמתן טיפול יומיומי לכלב היא רבה, במיוחד במידה ומצאתם תולעים אצל הכלבים.

סוגי תולעים לכלבים

ישנם 2 סוגים עיקריים של תולעים לכלבים: הראשונות הן עגולות והשניות הן שטוחות. תולעים אצל כלבים, מצויות בדרך כלל במעיים ומתרכזות סביב אזור הצואה. תולעים יכולות לגרום לאובדן משקל אצל הכלב ולדכא את תחושת הרעב שלו. התולעים עלולות לעבור בקלות מכלב אחד לשני ולכן, חשוב להקפיד גם על היגיינה אישית וסביבתית לכלב שלנו. ההיגיינה האישית צריכה לכלול: מתן חיסונים בסיסיים כל מספר חודשים, תספורת תקופתית על מנת שלא יתפסו על שיערותיו פרעושים ומקלחת מדי חצי שנה. בנוסף, חשוב להבריש מדי יום את פרוותו של הכלב, כדי למנוע קשרים ולהוציא לכלוכים נוספים שקיימים. ההיגיינה הסביבתית צריכה לכלול: ניקיון יומיומי של אזור השכיבה של הכלב, פינוי פחי אשפה, מניעת הופעתן של חיפושיות זבל ומעקב אחר הכלב שהוא אינו אוכל צואתם של כלבים אחרים ובכך להדבק – משום כך יש חשיבות גבוהה כל כך לאיסוף צואת הכלבים וזו הסיבה שזה גם מעוגן בחוק ומי שלא אוסף את הצואה של כלבו עלול להיקנס במאות שקלים.

חיסון נגד תולעים

נהוג לבצע חיסון לכלבים כנגד תולעים מדי חצי שנה, אך לעיתים, יוכלו אף בעלי הכלבים להבחין בתולעים טרם החיסון הנוסף. את התולעים ניתן לראות בצואתו של הכלב, אשר הם מדומים לגרגרים קטנים של אורז. יחד עם זאת, קיים קשר בין המצאות פרעושים אצל הכלב להמצאות תולעים בצואתו: בעת התגרדות הכלב, הוא בולע פרעושים צעירות אשר קיימות בהן תולעים ולאחר תקופת דגירה, הן בוקעות בגופו של הכלב. לכן, במקביל לטיפול הקבוע, המונע תולעים אצל כלבים, חשוב להקפיד גם על קפסולות אשר מגנות על הכלבים מפני פרעושים. במקרה של גורי כלבים, הם יכולים להדבק בתולעים כבר בבטן אימם. לכן חשוב לחסן אותם כבר לאחר ההמלטה על מנת שלא יסבלו.

מה קורה לאחר שהכלב שלנו נדבק בתולעים?

במידה והכלב נדבק בתולעים בין חיסון אחד לשני, ניתן לתת לו טיפול תרופתי באמצעות כדור אשר הורג אותן. בנוסף, חשוב להקפיד על ביקורת אצל הווטרינר לאחר השימוש בתרופה על מנת לוודא כי התולעים כבר אינן. לשירותים וטרינריים באזור השרון אתם מוזמנים לפנות אלינו – מרפאת ד”ר די – מרפאה שדואגת לכלבים!