מחלת שריטת החתול היא תופעה מוכרת בקרב חתולים, בעיקר בקרב חתלתולים צעירים, אך למרות היותה מוכרת, מדובר במחלה נדירה למדי, שעלולה להשפיע הן על החתול והן על בני האדם, כאשר ברוב המקרים אין סכנה ממשית, אך כן חשוב להיות מודעים למחלה זו ולסכנות שלה וכן לדרכי ההימנעות והטיפול. אם יש לכם חתול בבית או שאתם שוקלים לצרף חתול למשפחה, המאמר הבא בשבילכם.

מהי מחלת שריטת החתול?

מדובר במחלה שנגרמת מחיידק בשם ברטונלה, אשר נפוץ בעיקר בקרב חתלתולים צעירים וכן בקרב חתולים שאינם נקיים וסובלים מפרעושים. ההיחשפות למחלה מתרחשת כאשר החתוך שורט, נושך או מלקק פצע פתוח. ברוב המקרים המחלה אינה מסכנת בני אדם ואולי תצטרכו לקחת אנטיביוטיקה במקרים מסוימים, אבל אם אתם סובלים ממערכת חיסונית חלשה, סכרת, איידס או סרטן, דעו שאתם חשופים לסכנה ועליכם לגשת מיד לרופא.

נשרטתי על ידי החתול שלי – האם עלי לגשת לרופא?

אם ידוע לכם כי מערכת החיסון שלכם תקינה ואינכם סובלים ממחלה כלשהי, רוב הסיכויים הם שאתם בסדר. איך תדעו בוודאות? אם נשרטתם או ננשכתם על ידי חתול או שהוא ליקק פצע פתוח שלכם, עליכם לגשת לרופא אם מופיעים אחד מהמקרים הבאים: עולה לכם החום ביומיים שלאחר ההיחשפות, יש לכם אדמומיות סביב הנשיכה או השריטה שאינה מתחילה להראות סימנים של היעלמות אחרי יומיים או שיש לכם כאבים במקום הנשיכה או השריטה ואלה אינם נעלמים אחרי יומיים.

הוראות עבור קבוצת הסיכון

אם אתם אכן סובלים מאחת המחלות שצוינו בפסקה הקודמת, דעו שכדאי לכם לשקול האם להכניס חתול הביתה מלכתחילה וגם אם כן, עדיף לבחור בחתול מעל לגיל שנה ולא בחתלתול שסיכוייו להיות נגוע בחיידק גבוהים יותר. אם יש לכם כבר חתול, יש בדיקות שתוכלו לעשות כדי לדעת האם הוא שם אתכם בסיכון – קחו אותו לווטרינר ובמידת הצורך, הווטרינר ייתן לחתול את הטיפול הנדרש כדי להרחיק את החיידק ממנו ומכם.

טיפול בחתול

בכל הקשור לטיפול בחתול, כדאי תמיד להיות במעקב מול וטרינר שמכיר את החתול ואתכם, במיוחד בשל העובדה שחתול הוא בעל חיים שנוטה לנדוד לפעמים ואתם לא יודעים היכן היה ואילו חיידקים אפשר שתפס. אם אתם מחפשים וטרינר בשרון, אתם מוזמנים להכיר את ד”ר די – וטרינר ידידותי לבעלי חיים ובני אדם, שיעניק לחתול שלכם את הטיפול המסור ביותר – בין אם מדובר בטיפול מונע, בטיפול בחיידק או במחלה, בסירוס חתולים או עיקור חתולה  – ד”ר די הוא הכתובת שלכם בכל הנוגע לחתול שלכם.