לגדל כלב זה כיף ויש בזה הרבה יתרונות. אבל, יכולים להיות גם רגעים קשים, כמו למשל כשהכלב חולה או מתנהג בצורה שמוציאה אותנו מדעתנו והיחסים עם הכלב הופכים ליחסים של תסכול וחוסר סבלנות כלפיו. פעמים רבות, מקרים אלה נובעים מסירוב של בעל הכלב לסרס או לעקר את בעל החיים שלו מכל מיני סיבות שונות ומשונות. אז דבר ראשון, בואו נבהיר מדוע זה חשוב לעקר כלבות ואת היתרונות שפעולה זו טומנת בחובה.

עיקור כלבה

מהן הסיבות לעיקור כלבה?

אוקי אז קודם כל, עיקור הכלבה מונע מיני מחלות וסיבוכים שיש לכלבות בגילאים צעירים וכן בגילאים מבוגרים יותר. עיקור בגיל צעיר, ימנע או יקטין באופן משמעותי את הסיכויים שהכלבה שלכם תסבול מגידולי עטין. בנוסף, זה גם ימנע ממנה לסבול מדלקת ברחם, שממנה סובלות כלבות בגיל מאוחר יותר.

דבר שני, העיקור ימנע מהכלבה את המאפיינים המלווים את תקופת הייחום, כמו: דימום, מצבי רוח, ריח לא נעים והתנהגות שונה מהרגיל. בהתאם, גם לא יהיו הריונות לא רצויים לכלבה שלכם.

דבר שלישי, בתקופת הייחום כלבים זכרים יגיבו בהתנהגות אגרסיבית ולעיתים אלימה כלפי הכלבה שלכם ואף כלפיכם, כלבה מעוקרת היא כלבה שאין לה תקופת ייחום ולכן גם התנהגות הזכרים כלפיה תהיה רגועה יותר.

מדוע אנשים חוששים לעקר את הכלבה שלהם?

הסיבה הכי נפוצה ובה גם הטעות הכי גדולה, היא שבעלי כלבים רוצים שהכלבים שלהם ייהנו מחיי מין פעילים וסירוס או עיקור, נתפסים בעיניהם כהתעללות בבעל החיים. אין להקביל את חיי המין של בני האדם לאלה של הכלב – היצר המיני אצל הכלב נובע לא מתוך צורך פיזי בפורקן (וגם הוכיחו מחקרים שאין אצל כלבים את הפורקן שיש אצל בני האדם), אלא מתוך צורך הישרדותי – להביא צאצאים לעולם. כלומר, לכלב יש דחף בקיום יחסי מין רק בכדי להפרות את הנקבה ולא בשביל הנאה כלשהי שמופקת לו מפעילות זו – עדות לכך, היא חוסר הפעילות המינית של כלבים כאשר הנקבה אינה מיוחמת. אז תשכחו ממה שיש לכם בראש, סירוס כלבים וגם עיקור כלבות נושאים דווקא יתרונות לבעל החיים, כאשר זה משפר את בריאותו ומאפשר לו חיים ארוכים יותר.

סיבה שנייה, היא הטענה שזה נוגד את הטבע. הכלב חיי בבית שלכם ולא בטבע ולכן, עליכם לדאוג לו ולעשות מה שצריך לעשות, גם אם זה לא טבעי בעיניכם, על מנת להקל עליו, למנוע ממנו מחלות קשות ולהאריך את חייו ואיכותם. כל העדויות מצביעות על כך שסירוס ועיקור מביאים לשיפור בחיי הכלב, באיכותם ובאורכם ולכן, מומלץ בהחלט לעקר ולסרס כל כלב.

המתת כלבים על ידי צער בעלי חיים

בואו נזכור גם, שבכל שנה מומתים מיליוני כלבים בכל העולם על ידי אגודות לזכויות בעלי חיים, מכיוון שלא מוצאים להם בתים ואין איך לדאוג לכמות גדולה כל כך של כלבים. המצב גם ככה קשה, אז בוודאי שתרצו למנוע שהכלבה שלכם תוליד גורים שיחיו חיים קצרים, שבמהלכם יסבלו עד שלבסוף ימותו או יומתו בגיל צעיר. עשו את ההחלטה הנכונה – עקרו את הכלבה שלכם.