מחלת הכלבת היא המחלה שמפחידה יותר מכל אנשים שיש להם חיות מחמד, אבל גם כאלה שאין להם, משום שהיא מחלה חשוכת מרפא שגם בני אדם יכולים להידבק בה. מחלה זו היא מחלה נגיפית, ואין לה טיפול, אולם קיים חיסון כנגדה. היא תוקפת את מערכת העצבים של מי שנדבק בה ומועברת ברוק כתוצאה מנשיכה או מגע שלו ברקמת גוף קרועה. הווירוס מתיישב במוח ומתרבה שם, כאשר מתחילים במקביל כמה וכמה סימפטומים, שחלקם יכול להיות מזוהה עם מחלות אחרות עד שמתקבל האבחון הנכון. הווירוס דוגר בגוף עד שנה, ולכן המחלה מסוכנת ואינה ניתנת לשליטה. המוות ודאי ומתרחש בתוך פחות משבועיים מרגע שהסימנים מתחילים להופיע – ריר, חוסר מנוחה ועצבנות, תוקפנות עזה, הקאות, יללות, קצף בפה, פחד ממים, שינוי בקול הנביחה, עוויתות, נדידה ללא מטרה ולבסוף שיתוק סופי ומוות.

חיסון נגד כלבת - גם לחתולים

חיסון נגד כלבת – גם לחתולים

איך נדבקים בה ומי?

כולם יכולים להידבק בכלבת משום שזוהי מחלה שעוברת מגוף חי לגוף חי. דרך ההידבקות היא המסוכנת, משום שהיא עוברת בקלות מבני אדם ובעלי חיים אחד לשני ולכן כולם חייבים להיזהר ממנה. מטבע הדברים לא מחסנים בני אדם אלא את בעלי החיים שבסביבתם. גם בעלי חיים שמסתובבים בטבע מקבלים חיסון נגד כלבת מרשויות וטרינריות בדרכים שונות, כדי להבטיח שתנים, שועלים או כלבי בר לא יידבקו וידביקו חיות מחמד ביתיות כאשר הם באים אתן במגע. בעלי כלבים יוצאים עם חיות המחמד לטיולים, ולכן תמיד עשוי להתקיים מגע כלשהו ביניהן. לחיות מחמד ביתיות כמו כלבים וחתולים חובה לתת חיסון נגד כלבת, גם כדי להגן עליהן וגם כדי להגן על בני האדם שחיים אתן בבית. מכיוון שתקופת הדגירה של המחלה ארוכה מאוד ואינה אחידה, אם לא חיסנתם את חיית המחמד שלכם, לא תדעו אם היא כבר נושאת את הנגיף, וזה יכול להיות מאוחר מדי. לכן, חובה לחסן את כולן.

חיסון נגד כלבת גם לחתולים, מדוע?

כאמור, למרות ששם המחלה הוא כלבת, גם חתולים יכולים להידבק ולחלות בה, שלא כמו מחלות אחרות שאופייניות רק לחיית מחמד זו או אחרת. כל משפחת היונקים חשופה לסכנה זו וחובה לחסן את כל חיות המחמד שנמצאות בקרבת בני אדם. חתולים, גם כאלה שחיים בית, עשויים לצאת החוצה מי פעם החוצה, ועשויים לבוא במגע עם חיות אחרות שנושאות את המחלה, במיוחד אם מדובר בחתול שיש לו נטייה לבריחה מהבית ואין שליטה עליו.

חיסון נגד מחלת הכלבת יכול להציל את חייו של החתול האהוב וגם את חייהן של חיות המחמד האחרות, שלא לדבר על חיי אדם. מבחינה רפואית, אין חשיבות לאורח חייו של החתול אצלכם אלא לטבע האמיתי שלו, משום שהוא יכול להפתיע אתכם ולהיעלם יום אחד גם אם כל חייו חי בתוך הבית.