אימוץ של כלב חדש, בין אם מדובר בגור קטן או בכלב בוגר, התהליך דורש מאיתנו הקפדה על טיפול וטרינרי מתאים. בין היתר על חיסונים לגורים ולכלבים הבוגרים באופן קבוע. מדוע חשוב לחסן גורי כלבים ומדוע כדאי להקפיד על שגרת החיסונים גם כאשר הכלב מתבגר? הנה כמה דברים שחשוב לדעת על חיסונים לכלבים.

למה חשוב לחסן כלבים?

חיסון הכלבים מאפשר למנוע מחלות וסיבוכי מחלות. ישנה חבילה בסיסית של חיסונים לגורים שניתנת כאשר הגור הוא בן מספר חודשים וישנם חיסונים שניתנים באופן קבוע גם לכלבים בוגרים. בין אלו תמצאו חיסון כלבת וחיסון משושה.

כשמדובר בגורים, החיסון חשוב כדי לתת לגורים את ההזדמנות הטובה ביותר להתפתח באופן בריא. מערכת החיסון של גורים צעירים אינה מפותחת דייה כדי למנוע מחלות וזיהומים שונים ולכן החיסונים מסייעים בחיזוק המערכת. מחלות רבות שאפשר לחסן נגדן יכולות להיות מסכנות חיים או לגרום לבעיות בריאותיות קשות אצל הכלב.

אצל גורים החיסון תפקידו לחזק את המערכת החיסונית ולפתח נוגדנים שיוכלו להילחם במחלות השונות שעלולות לתקוף את הגורים. אצל כלבים גדולים החיסונים דורשים כדי לשמור על רמת חומר פעיל בגוף גם לאחר שתוקפו של החיסון פג. משרד החקלאות האחראי על נושא בעלי החיים מגדיר כמה פעמים יש לחסן כלב בוגר. הוטרינר מנהל פנקס חיסונים ועוקב אחר הצורך בחיסונים אצל הכלב הבוגר.

חיסונים לגורי כלבים לחיזוק המערכת החיסונית ופיתוח נוגדנים

סוגי חיסונים לגורים ולכלבים בוגרים:

חיסון כלבת – חיסון הכרחי גם לגורים וגם לכלבים בוגרים. החיסון ניתן בכל שנה לחייו של הכלב, החל מגיל שלושה חודשים. לפי החוק צריך לבצע את החיסון אחת לשנה גם אצל כלבים בוגרים.

חיסון משושה – חיסון שמסייע בלוחמה נגד 6 מחלות שונות. החיסון מסייע במניעת כלבלבת, דלקת כבד נגיפית, שפעת, פרוו ומחלות נוספות, ביניהם עכברת שהיא מחלה שגם בני אדם יכולים להידבק בה. גם את החיסון המשושה מחסנים בגיל גורים ובגיל בוגר. בשנה הראשונה הגורים מקבלים את החיסון במספר מנות החל מגיל שישה שבועות לערך.

חיסון שעלת – חיסון נגד אחת המחלות הנפוצות והמדבקות ביותר אצל כלבים. החיסון מאפשר לשלוט בסיכויי ההדבקה מכלבים אחרים. חיסון שעלת הוא חובה לכל כלב מעל גיל 3 חודשים וחוזרים עליו לפחות פעם בשנה.

חיסון נגד תולעים – פחות חיסון אלא יותר טיפול נגד התופעה. הטיפול מתמקד בעיקר בתולעת הפארק שחודרת לגופו של הכלב באמצעות מזון, צואה ומגע עם כלבים שסובלים מהתולעת. הטיפול הזה מצמצם את הסיכון להדבקה וכדאי לחזור עליו אחת לשנה.

התמדה במתן חיסונים לכלב שלכם מונעת סיכונים מיותרים ומחלות קשות שחלקן יכולות להוביל לסיבוכים ולסבל רב ואף למותו של הכלב. החיסונים מסייעים לחיזוק המערכת החיסונית ולצמצום הסיכויים להידבקות במחלות קשות. בנוסף, החיסונים מבטיחים שהכלב שלכם יישאר בריא וכך גם יורחקו סכנות לבריאות שלכם.