אחת לשנה אנחנו מגיעים עם הכלב לחיסון אצל הווטרינר. לצד החיסון המשושה עבור הכלבים, או המרובע הניתן לחתולים ניתן גם חיסון כלבת, שמונע מהכלבים הרבה מאד סבל מאחת המחלות הקשות ביותר שיכולות להופיע אצל בעלי החיים.

חיסוני כלבים

ממש כמו אצל בני האדם, גם אצל בעלי החיים שאיתנו מתעוררות לא פעם תופעות לוואי בעקבות החיסונים, שכדאי להכיר ולהיות ערוכים לקבלן.

כלבים רבים יכולים לסבול אף מרגישויות ואלרגיות לחיסונים שונים, אך וטרינרים יכולים להתמודד גם עם תגובות קשות של בעלי חיים לחיסון כמו חיסון כלבת ולסייע להם אפילו במקרים מסכני חיים. מדי שנה מקבלים הכלבים חיסון כלבת, חיסון משושה ובמקרים מסוימים חיסון נגד שעלת. החיסון ניתן כזריקה, ממש כמו אצל בני האדם.

אלו כמה מתופעות הלוואי שיכולות להופיע לאחר החיסונים:

עייפות:

אחת מתופעות הלוואי הקלות יותר לאחר חיסון כלבת. כלב יכול להיות מעט תשוש, לא תמיד מהחיסון עצמו אלא דווקא מהמעמד, ההתרגשות וגם החשש – בדיוק כמו כמונו לפני ביקור אצל הרופא.

חום:

חום יכול להופיע אצל כלבים במשך כ-48 שעות לאחר חיסון. לרוב החום יעבור אחרי זמן קצר ובמקרה ומדובר במשהו מתמשך, כדאי להתייעץ עם הוטרינר.

חוסר תאבון:

לאחר חיסון כלבת וכל חיסון אחר, יכול הכלב שלכם להרגיש קצת מדוכא ותשוש ולא לרצות לאכול. זוהי תופעה טבעית שתסתיים במהלך היממה לאחר החיסון. אם במקרה ההתנהגות נמשכת, חשוב להתייעץ עם הוטרינר המטפל. בכל מקרה, חשוב שיהיה לכלב מזון ומים במקום הנגיש הקבוע, לכל רגע שבו כן ירצה לאכול.

רגישות במקום הזריקה:

באופן טבעי, לאחר חיסון כלבת או כל חיסון אחר, הכלב יכול להרגיש חוסר נעימות במקום ההזרקה. הרגישות יכולה לכלול אדמומיות קלה, נוקשות או פשוט כאבים קלים. אלו אמורים לעבור לאחר יומיים מהחיסון.

האם יש תופעות לוואי קשות לחיסון כלבת?

לצד התופעות הקלות יחסית שתיארנו, ייתכנו גם תגובות קשות יותר. התגובה הכי קשה היכולה להיות היא תגובה אלרגית חריפה שכוללת ריור, הקאות, קשיי נשימה ושלשולים.

במקרים החמורים ביותר, המצב יכול להגיע לשוק אנפילקטי, שמוביל לקשיי נשימה. מסיבה זו, יעקוב הווטרינר אחרי מצב הכלב במשך כשעה לאחר החיסון ויוודא שאין תגובה קשה. במקרה שמתעורר קושי, הוא ישתמש בחומרים שונים או יבצע טיפול באדרנלין, שמסייע להרגעת המצב.

למרות תופעות הלוואי שיכולות להתעורר לאחר חיסון כלבת, חשוב לזכור שמדובר בחיסון מהותי עבור כלבים וחתולים. מחלת הכלבת היא אחת המחלות הקשות ביותר שיכולות להתעורר אצל כלב והיא יכולה אף לעבור ולהשפיע על בריאותם של תושבי הבית.

הכלבת יכולה להתעורר וליצור שינויים חריפים בהתנהגות הכלב, ריור, קשיי נשימה ומגוון בעיות נוספות שיכולות להיגמר גם במוות. לכן, חשוב לחסן את כלביכם מדי שנה, לפי הנחיות הווטרינר המטפל.