סירוס החתול שלכם היא אחת הפעולות החשובות והחיוניות שתוכלו לעשות על מנת לשפר את איכות חייו של החתול, ושלכם. במאמר הבא ננסה לשפוך מעט אור על כל מה שחשוב לדעת בנוגע לסירוס של חתולים. אם יש לכם שאלות נוספות נשמח אם תיצרו עמנו קשר בהקדם.

סירוס חתולים

סירוס חתולים – הפעולה ההומנית ביותר

מהו סירוס ומה מטרתו?

סירוס הינו הליך כירורגי במהלכו מוסרים האשכים של בעל החיים.

לסירוס חתולים כמה מטרות עיקריות:

  • מניעת התרבות והקטנת כמות חתולי הרחוב וחתולים מחוסרי בית במכלאות
  • מניעת התנהגויות תוקפניות בתקופות הייחום (חשוב בייחוד לחתולים שיוצאים מהבית ומסתבכים בקרבות חתולים)
  • מניעת התנהגויות שמפריעות לאורח החיים בבית, כמו סימון
  • מניעת שוטטות ובריחה מהבית
  • הפחתת הסיכון להדבקה באיידס חתולים
  • מניעת הזנחה עצמית של החתול (חתול בוגר נוטה להזניח את הטיפול בעצמו, מה שמביא למצב של “זנב שומני” – זנבו מתכסה הפרשות שומניות שמקורן בבלוטות החלב שבבסיס הזנב)
הפחתת תוקפנות אצל חתול מסורס

הפחתת תוקפנות אצל חתול מסורס

כיצד מתבצע סירוס חתול?

סירוס של חתול הוא פרוצדורה וטרינרית מהירה ופשוטה, ומתבצעת מדי יום מאות פעמים ברחבי הארץ.

לאחר צום של 8-10 שעות, מגיע החתול למרפאת הווטרינר, ועובר את הניתוח בהרדמה מלאה. לאחר שבעל החיים עובר חיטוי וגילוח של איזור הניתוח, מבוצע חתך קטן בשק האשכים, ודרך חתך זה מוציאים את אשכי החתול במלואם. לאחר מכן מתבצעות קשירות כירורגיות של צינור הזרע. לעתים יש צורך לתפור את החתך, אולם לרוב, היות והוא זעיר, הוא מתאחה מעצמו תוך מספר ימים ואין צורך בתפירה.

במהלך הניתוח, הרופא המנתח והטכנאי מנטרים את לחץ הדם, קצב הלב, רמת החמצן ונשימותיו של החתול.

התאוששות מהסירוס

החתול יתעורר מהניתוח בחדר האשפוז, תחת השגחה מלאה. ההתאוששות לרוב מהירה, היות ומדובר בהליך כירורגי פשוט, לרוב אורכת כיום- יומיים. לרוב לא נראה נפיחות או דימום באיזור הניתוח, אולם חשוב להשגיח ולשים לב לכל סימן, ובמקרה של ספק חובה להתייעץ עם וטרינר. חשוב לדעת כי לצד החזרה לשגרה, אין לקלח את החתול עד שחלפו שבועיים מהניתוח, וכמובן רק לאחר איחוי מלא של החתך.

מתי מומלץ לסרס את החתול?

ההמלצה היא לסרס את החתלתול בגיל חצי שנה, אם כי לעתים ניתן לבצע את הסירוס גם קודם לכן. הסיבה לסירוס בגיל חצי שנה היא שבתקופה זו החתול קרוב לבגרות מינית, אך טרם הספיק לפתח התנהגויות זכריות בלתי רצויות.

מה קורה לאחר הסירוס?

רמת הטסטוסטרון (ההורמון הזכרי) צונחת זמן קצר לאחר ביצוע הסירוס. נראה כי ריח השתן החריף נעלם, וכן פוחתת הנטייה לשוטטות, קרבות רחוב והזנחה עצמית. ידוע כי חתולים מסורסים מפתחים פחות מחלות ונהנים מתוחלת חיים גבוהה יותר.

קראו על מיתוסים אודות סירוס

צרו איתנו קשר כבר היום לקביעת סירוס לחתול, או לכל שאלה ובעייה, אנחנו פה בשבילכם! 09-7675152

פרטי הבעלים






אני לא רובוט
captcha

פרטי חיית המחמד