עיקור וסירוס של כלבים הוא תהליך המומלץ כיום על ידי וטרינרים בכל רחבי העולם. התהליך פשוט למדי ומטפל בבעיות בריאותיות והתנהגותיות של הכלב והכלבה שחיים אתכם בבית. אך כמו כל טיפול רפואי עיקור כלבות או סירוס כלבים הם תהליכים שגובים מחיר מחיות המחמד שלנו, שנדרשות להחלמה בבית.

למה צריך לצפות ומה לעשות בימים שלאחר סירוס כלב או עיקור כלבת המחמד? הנה כמה דברים שאתם צריכים לדעת.

עיקור כלבה – מה קורה אחרי?

לאחר עיקור הכלבה, כמו כל תהליך רפואי אחר, נדרשים זמן התאוששות ומעקב רפואי. בדרך כלל הכלבה תשתחרר ממרפאת הוטרינר מיד לאחר העיקור, לאחר כמה שעות של התאוששות. במקרים מסוימים יחליט הוטרינר להשאיר את הכלבה למעקב ללילה אחד או יותר, בהתאם לנהלים ולמצב הרפואי של הכלבה.

במהלך הימים שלאחר העיקור הכלבה תהיה רגישה לאוכל שהיא צורכת. כדאי להתחיל להאכיל את הכלבה רק כמה שעות לאחר העיקור ובהמשך לשמור על מינון מוקפד של אוכל ומים לפי הנחיות הוטרינר. ביום שאחרי העיקור יכולה הכלבה לחזור לאכול כפי שנהגה לפני העיקור.

עיקור וסירוס כלבים

כמו כל תהליך רפואי גם עיקור כלבה דורש מנוחה והתאוששות ולכן הכלבה תישאר בבית בימים שלאחר הטיפול. חשוב לשמור על רמת פעילות נמוכה ולתת לה לנוח כמה שיותר. התפרים הם אזור רגיש במיוחד ולכן חשוב להמעיט בפעילות כדי שהם לא ייפתחו או תיווצר דלקת.

בדרך כלל כדאי להשאיר את הכלבה בבית במשך שבוע ולהגביל את יציאותיה לטיולים. הטיולים צריכים להיעשות כשהכלבה קשורה לרצועה ובהליכה איטית, לפי הנחיות הוטרינר המטפל. במקרים של נפיחויות או דימומים חשוב ליצור קשר עם המרפאה הוטרינרית.

קראו עוד על תופעות לוואי לאחר עיקור

סירוס כלב – למה צריך לצפות?

הסירוס הוא ניתוח לכל דבר, אשר מבוצע בהרדמה כללית. לאחר סירוס כלב נדרשת התאוששות והחלמה של מספר ימים, בדרך כלל כ-10 ימים לאחר הניתוח בעיקר בגלל התפרים. לרוב הולכים הכלבים הביתה מספר שעות לאחר הניתוח בהתאם לשיקוליו של הוטרינר. ישנם מקרים בהם הכלב יצטרך מעקב רפואי מוקפד יותר ולכן יחליט הוטרינר להשאיר אותו במרפאה.

מדוע סירוס הוא חשוב כ”כ?

כלבים צעירים במיוחד שנוטים לרוץ, לקפוץ ולהשתולל צריכים השגחה רבה לאחר התהליך. סירוס כלב כרוך בתפרים שאותם יש להוציא כ-10 ימים לאחר הניתוח. במהלך הימים האלו נדרשת השגחה וחשוב להמעיט בפעילות פיזית, על מנת שהתפרים לא ייפתחו או שיהיה זיהום.

במקרים רבים הכלבים משתעשעים ומשחקים ופוגעים לעצמם בתפרים. במקרה כזה יש כובע מיוחד שמונע את ההשתוללות ואת המגע עם התפרים. במהלך הימים שלאחר סירוס כלב צריך לפקח ולראות שהכלב לא מפתח תופעות כמו נפיחות או דימום ולהתייעץ עם הוטרינר לגבי כמות המזון.

לאחר הסרת התפרים יכול הכלב לחזור לפעילות רגילה, זאת על פי הנחיות הוטרינר המטפל. ההחלמה הפשוטה יחסית לצד התועלות החשובות של סירוס או עיקור כלבים מוביל למסקנה שחשוב לקחת את חיית המחמד לעבור את התהליך.

חווים תופעות שלא הוזכרו כאן? רוצים להיוועץ בווטרינר? אם יש ספק, אין ספק, ובכל מקרה רצוי תמיד לקבל חוות דעת מקצועית.

אנו זמינים לכל שאלה. טלפון למקרי חירום- 050-7991843