מזל טוב! הצטרף לכם חבר חדש למשפחה :)
הוא קטן וחסר אונים, לא מזמן נפרד מאמו, אצלה היה לו חם, נעים ובטוח, והצטרף למקום חדש בו צריך ללמוד כללי התנהגות חדשים.

 

סביבת מחיה

עם קבלת גור כלבים חדש עליכם להחליט היכן הוא יבלה את זמנו - יש להיות החלטיים. אם החלטתם שהגור יגדל בחוץ, יש להכין מקום מרופד ולוודא שיש לו מחסה מגשם בחורף ואיזור מוצל וקריר בקיץ. אם החלטתם שהגור יגדל בביתכם יש להקצות לו פינה קבועה, רצוי מרופדת.

סביר שגור קטן יבכה בלילותיו הראשונים ויבקש חברת אדם. רצוי שלא להיענות ליללותיו, אחרת הוא ילמד שהעסק משתלם. לגורי כלבים יש נטייה לישון מספר שעות רב וכאשר הם ערים הם אוהבים לחקור את סביבתם ולאכול.
רצוי להכין לגור החדש צעצועים נשיכים-לא פריקים: עצם גדולה, צעצועי גומי מיוחדים לכלבים, חבל דנטאלי וכיו"ב. על מנת שהגור לא יאבד עניין בצעצועים, יש לתת לגור לשחק כל פעם עם צעצוע אחד בלבד בכל פעם ולהחליפו בצעצוע אחר, בהתאם לרמת ההתעניינות של הגור. ממש כמו עם תינוקות- גור כלבים חדש וגורים בכלל, לא אמורים לשחק עם צעצועים פריקים או כאלה שהוא יכול לבלוע.

למידע אודות חיסון כלבת לגורים

חיסון לגורי כלבים

האכלה

רוב הגורים מעל גיל 6 שבועות יכולים לאכול מזון מסחרי יבש המותאם לגורים. גור כלבים חדש עד גיל 9 חדשים צריך לאכול 3 פעמים ביום מזון מסחרי. כל יצרן רושם ע"ג טבלה הנמצאת מאחורי השק את כמויות המזון המומלצות ליום, לפי גיל ומשקל הגור.
יש לספק מים טריים במשך כל שעות היום והלילה.

מזונות שאסור לכלבים לאכול:
1.עצמות - אין לתת לכלבים ובעיקר לגורים עצמות!! כשעצם נחתכת היא חדה כסכין. היא יכולה להיתקע בגרון ולגרום לקרעים במערכת העיכול או לחסימה.

2. בצל - אין להאכיל כלבים או חתולים בבצל, היות והוא גורם לאנמיה.
3. שומן (עור של עוף למשל) - כלבים וחתולים רגישים במיוחד לכמויות שומן משתנות במזון. מתן מזון שומני כמו עור של עוף למשל, עלול ליצור נזקים בכבד ובלבלב, ועל מנת למנוע נזקים אלו, יש להימנע ממתן שומן.
4. שוקולד - אין לתת לכלבים לאכול שוקולד! שוקולד רעיל לכלבים ועלול לגרום לנזק בלתי הפיך.
5. חלב פרה - גורים לא יכולים לפרק חלב פרה, מה שגורם להם שלשולים וכאבי בטן. לא מומלץ לתת לגורים לשתות חלב פרה.
6. מזון מתובל!

 

חיסונים וטיפולים מונעים לגורי כלבים

בקבלתכם גור כלבים חדש עליכם לוודא כי הוא מקבל את כל החיסונים הנדרשים לו. סדרת החיסונים מתחילה עם הגיעו של הגור לגיל 6 שבועות. בביקור הראשון במרפאה, במידה וגורכם בריא והוא נמצא ברשותכם לפחות שבוע, יקבל הגור טיפול נגד תולעי מעיים. ראה פרטים נוספים על אודות טפילי מעיים בקישור הבא- טיפול נגד טפילי מעיים. בנוסף, הוא יחל את סדרת חיסוני המשושה הכוללת שלושה חיסונים בהפרש של חודש. ראה פרטים נוספים על אודות חיסוני כלבים בקישור הבא - חיסונים לכלבים.

חשוב! עד סיום סדרת חיסוני המשושה רצוי לא לאפשר לכלב להיחשף לכלבים אחרים- גם לא לכלבים מחוסנים. כמו כן, יש להימנע מלטייל עם הכלב בחוץ, על מנת לא לחשוף אותו למחלות. אם יש צורך לצאת החוצה עם הכלב מומלץ לשאת אותו על הידיים.

עם סיום סדרת חיסוני המשושה יחל הגור לקבל טיפול מונע נגד תולעת הפארק (טיפול הניתן כל 3 חודשים - גם בכלבים בוגרים), טיפול נגד טפילי  מעיים וכמו כן, טיפול נגד טפילים חיצוניים (פרעושים וקרציות). במקביל, יחוסן לכלבת ויושתל לו שבב אלקטרוני מתחת לעור.

גבולות וכללי התנהגות

כמו בכל חינוך, גם עם גור כלבים חדש חשוב להטיל גבולות של מה מותר ומה אסור לעשות. על הגור ללמוד כללי התנהגות נאותים על מנת להתקבל לחברתנו. חיזוקים חיוביים של התנהגות ראויה באופן עקבי הם המפתח להצלחה.
רצוי לתחום את האזור החופשי של הגור. יש להחליט מההתחלה אם מותר או אסור להכניס למיטות, לעלות על הספות בסלון, וכו'. מרגע שהחלטתם, יש לגייס את כל בני המשפחה, ללא יוצא מן הכלל, על מנת למנוע מסרים כפולים לגור המתפתח.

אנו ממליצים לקחת כמה שיעורי חינוך גורים אצל מאלף, על מנת להקנות לכם ולחבר החדש ידע וכלים שיעזרו וילמדו אתכם כיצד עליכם לפעול.

צרכים ויציאות

גור כלבים חדש, בטרם סיים את סדרת החיסונים שלו, חשוף להדבקות במחלות. אנו ממליצים לא להוציאו החוצה עד אשר יסיים את סדרת החיסונים. רצוי להניח במקום קבוע עיתון פרוס או חיתול, אשר ישמש לגור מקום לעשיית צרכים עד אשר ניתן יהיה להוציאו החוצה. גורים בדרך כלל עושים את צרכיהם מיד כשהם מתעוררים, מיד עם סיום אכילתם ובתום משחק .

בכל מקרה, אין לגעור, להכות גור או לדחוף את אפו לצרכיו, באם עשה את צרכיו שלא במקום אשר ייעדתם לו .

 

סימנים המחייבים פנייה לווטרינר

במידה ואתם נתקלים באחד או יותר מהתסמינים הבאים- פנו לווטרינר!
אפאטיות (חוסר חיוניות או חוסר תגובה), שלשולים או הקאות, צואה דמית, שתן דמי, אי שתייה, שיעולים ממושכים, התעטשויות ממושכות, רעידות, חוסר תאבון, הפרשות יתר מהאוזניים או מהעיניים ושינוי קיצוני בהתנהגות הרגילה של הגור.

לקריאה אודות מצבי חירום אצל כלבים

לוח חיסונים מומלץ לכלבים

- תילוע ראשון: בגיל 4 שבועות ומנה נוספת לאחר 10 ימים.
- תילוע שני: בגיל 6 שבועות.
- חיסון משושה ראשון: בגיל 8 שבועות.
- חיסון משושה שני: בגיל 12 שבועות.
- חיסון משושה שלישי: בגיל 16 שבועות.
- חיסון כלבת+שבב: מיד בתום סדרת חיסוני המשושה, לא לפני גיל 3 חודשים.
- טיפול נגד תולעת הפארק: יחד או בסמוך לחיסון משושה השלישי.
- חיסון שעלת: כלבים אשר הולכים לשהות בפנסיון או כלבים החשופים לאוכלוסיית כלבים גדולה, מומלץ לחסן כל חצי שנה או כשבועיים לפני מועד הכניסה לפנסיון.

אתם מוזמנים לתאם תור אצלנו ד"ר די מרפאת וטרינר בכפר סבא ולהביא את הגור החדש לבדיקה ראשונית מקיפה, בה נבדוק את משקלו, נקשיב לו ללב, נבדוק את מערכת הנשימה ואיברים נוספים, כגון: בטן, אוזניים, עיניים, פה, שרירים ומערכת השלד.

ליצירת קשר עם המרפאה הוטרינרית ד"ר די בכפר סבא חייגו: 09-3741100

אנו מאחלים לכם הצלחה ומזמינים אתכם לפנות אלינו בכל שאלה הקשורה לגור החדש שלכם :)