מזל טוב! הצטרף לכם חבר חדש למשפחה :)
יש לכם גור חתולים חדש בבית וכעת הוא זקוק לאהבתכם וטיפולכם המסור על מנת להסתגל לביתו החדש. כאן תוכלו לקרוא כל מה שצריך לדעת על גורי חתולים.

 

סביבת מחייה

חתול היא חיה עצמאית מאוד, אשר בניגוד לכלבים, יש קושי להקנות לה הרגלים למקום קבוע. יש להקצות לגור החדש מקום מרופד, אך סביר להניח שעם הזמן יאמץ לעצמו מקום אחר שיבחר .
בשונה מכלבים, אין צורך להוציא את החתול לטיול בחוץ על מנת שיעשה את צרכיו. כתחלופה, יש לספק לחתול ארגז צרכים. כדאי למקם את ארגז הצרכים של החתול במקום קבוע ולאפשר גישה חופשית במשך כל שעות היום והלילה.

בתוך הארגז יש למלא חול מיוחד (בכמות לפי הוראות היצרן), ולנקות אותו מהפרשות כל יום. קיימים שני סוגי חול לחתולים: חול מתגבש וחול לא מתגבש.
היתרון של חול מתגבש על פני כזה שלא מתגבש הוא שכאשר החתול עושה את צרכיו, החול מגבש אותם למין כדור הניתן לסילוק ביתר קלות מארגז הצרכים והוא לא נותן לנוזלים לשקוע בקרקעית מה שמשאיר את ארגז הצרכים עצמו, נקי .

 

 

גור חתולים חדש בבית

ישנם חתולים שיש להם העדפה לחול מסוים ולא יכנסו לארגז הצרכים אם החול "לא מוצא חן בעיניהם". במיוחד במקרה של גור חתולים חדש, יש לנסות סוגי חול שונים על מנת להתאים את החול לנוחיות החתול.

רצוי לספק לגור החתולים משטח גירוד בו יוכל לנעוץ את ציפורניו ולהשחיזן, על מנת שבעתיד לא יעשה זאת על הספות והמיטות. בימים הראשונים עלול הגור ליילל.

למידע אודות מחלות דרכי השתן בחתולים

האכלה

אז עכשיו, כשיש לכם גור חתולים חדש, אתם צריכים לדעת כי לחתולים דרישות תזונתיות שונות משל האדם. לכן, יש הכרח להזינו במזון מסחרי המיועד לגורי חתולים. מומלץ לתת לו את המנה היומית כולה בבת אחת ולאפשר לו לאכול אותה במנות קטנות כרצונו במהלך היום.
יש לאפשר גישה חופשית למים טריים במשך כל שעות היום והלילה ולהחליפם מדי יום.

מזונות שאסור לחתולים לאכול:

1. עצמות - אין לתת לחתול לאכול עצמות ! כשעצם נחתכת היא חדה כסכין. היא יכולה להיתקע בגרון ולגרום לקרעים במערכת העיכול או לחסימה.
2. בצל - אין להאכיל חתולים בבצל! היות והוא גורם לאנמיה.
3. שומן (עור של עוף למשל) - לכלבים וחתולים יש קושי בפירוק שומנים. על מנת שאלו לא יצטברו בכבד, יש להימנע ממתן שומן.
4. שוקולד - אין לתת שוקולד! היות והוא רעיל בכמויות מסוימות, מצטבר בכבד וגורם לנזק בלתי הפיך.
5. חלב פרה - גורים לא יכולים לפרק את החלבון שבחלב פרה, מה שגורם להם לשלשולים. לא מומלץ לתת לכלבים ולחתולים לשתות חלב פרה.
6. יש להימנע ממתן מזונות מתובלים.

 

חיסונים וטיפולים מונעים

כבעליו של גור חתולים חדש, עליכם לדאוג לחסן אותו. החשש העיקרי הוא ממחלות המדבקות בין חתולים, דוגמת חתלתלת ומחלות דרכי הנשימה העליונות, אשר נגדן ניתן לחסן.

סדרת החיסונים מתחילה עם הגיעו של הגור לגיל 6 שבועות.
בביקור הראשון במרפאה יקבל הגור טיפול נגד תולעי מעיים). ראה פרטים נוספים על אודות טפילי מעיים בקישור הבא - טפילי מעיים.
אם גורכם בריא, מלאו לו 6 שבועות והוא נמצא ברשותכם 7 ימים ומעלה הוא יחל את סדרת חיסוני המשולשת/מרובעת, הכוללת שני חיסונים בהפרש של חודש). ראה פרטים נוספים על אודות חיסונים לחתולים בקישור הבא - חיסונים לחתולים.
אנו ממליצים על מתן חיסון כלבת אחת לשנתיים לחתולים שיוצאים מהבית. 

יש לחזק את חיסון המשולשת/מרובעת אחת לשנה, ולתת טיפול כנגד טפילי מעיים אחת לחצי שנה.

טיפול נגד טפילים חיצוניים

פרעושים - טפילים מוצצי דם הגורמים לחתול טרדה רבה עקב נשיכותיהם, ועשויים לגרום לדלקות עור, אלרגיות, נשירת שיער, אובדן דם ולאנמיה.
הפרעוש הוא אחד ממקורות ההדבקה העיקריים בתולעי מעיים). ראה פרטים נוספים על אודות טפילים חיצוניים בקישור הבא - טפילים חיצוניים.
גור חתולים חדש, כמו כל חתול אחר- חשוף לפרעושים, גם אם אינו יוצא מהבית. אנו עשויים להביא איתנו הביתה בסוליות הנעליים ביצי פרעושים, אשר יבשילו להיות פרעושים בוגרים. יש להשתמש בתכשירים נגד פרעושים על החתול אחת לחודש. במידה של נגיעות יש להדביר את סביבת המחייה של החתול.
אזהרה! ישנם חומרי הדברה הרעילים לחתולים! לפיכך, יש להתייעץ עם ווטרינר בבחירת התכשיר המתאים.

סימנים המחייבים פנייה לווטרינר

במידה ואתם נתקלים באחד או יותר מהתסמינים הבאים- פנו לווטרינר!
אפאטיות (חוסר חיוניות או חוסר תגובה), שלשולים או הקאות, רעידות, חוסר תאבון, הפרשות יתר מהאוזניים או מהעיניים ושינוי קיצוני בהתנהגות הרגילה של הגור.

אתם מוזמנים לתאם תור במרפאתנו ולהביאו אלינו לבדיקה ראשונית מקיפה, בה נבדוק את משקלו, נקשיב לו ללב, נעבור לבדיקת מערכת הנשימה ונבדוק איברים נוספים, כגון: בטן, אוזניים, עיניים ופה. 

ליצירת קשר עם המרפאה הוטרינרית לחץ

לקבלת ייעוץ נוסף או קביעת תור לחיסוני חתולים, מוזמנים ליצור קשר עם המרפאה הוטרינרית ד"ר די בכפר סבא חייגו: 09-3741100

 
 

אנו מאחלים לכם הצלחה ומזמינים אתכם לפנות אלינו בכל שאלה הקשורה לגור החדש שלכם :)