החורף מביא איתו לא מעט אתגרים בכל הקשור לטיפול בכלב או בחתול. שגרת היומיום משתנה ואנחנו מוגבלים יותר לנוחות ולחמימות של הבית. במקרים רבים חתול או כלב לא מצליחים להסתגל בקלות לשינויים במזג האוויר ואילו אנחנו מנסים להמשיך בשגרת הטיולים והמשחק בחוץ אך נאלצים לוותר על אלו בימים סוערים.

רגע לפני שהחורף מגיע, חשבנו שהגיע הזמן להקדיש רגע להכנות לקראת, כך שהכלב או החתול שלכם יוכל לעבור את העונה הקרה בשלום – וגם אתם.

הכנת הכלב והחתול לחורף

האם חיסנתם את חיית המחמד שלכם?

עוד לפני ההכנות לחורף עצמו, חשוב להקדיש כמה מילים לחיסונים. אם אתם מאמצים חיית מחמד במהלך החורף או לפני, חשוב שתקחו את החתול או הכלב שאימצתם לביקור אצל הוטרינר. חיסוני כלבים וחתולים הם הצעד הראשון למניעת לא מעט מחלות שבמהלך החורף יכולות להיות יותר נפיצות, בגלל ההיחלשות הטבעית של המערכת החיסונית.

בנוסף, כדאי לדאוג לעיקור ולסירוס. סירוס הוא תהליך מהיר וקל, ועדיף לבצע אותו לפני החורף, אז כאמור המערכת החיסונית נחלשת מעט. אצל חתולים, החורף הוא תקופה שבה הם מרגישים לכודים בתוך הבית ועלולים לברוח כדי לחפש משחק והנאה. במקרה זה כדאי לבצע סירוס בטרם עת כדי למנוע התרבות לא רצויה לאחר הביקורים מחוץ לבית.

שינוי זמני הטיולים בחוץ

החורף בישראל הוא אמנם לא קשה כמו באירופה או ארצות קרות אחרות, אבל בהחלט ישנם ימים שבהם אנחנו פחות אוהבים לצאת החוצה ובצדק. הכלב שלנו שרגיל לטיולים סדירים בבוקר ובערב מתמודד גם הוא עם הסתגלות למצב החדש.

אחת הדרכים להרגיל את הכלב לזמנים החדשים, שמושפעים גם על ידי השינוי בין שעון הקיץ לשעון החורף, הוא להקדים או לאחר את הטיול לפי הזמנים שהיו נהוגים עד פה. אם הייתם יוצאים לטיול מוקדם בבוקר ומאוחר בערב, ניתן לאחר ולהקדים מעט בהתאמה, ולעשות זאת בהדרגה – לאט לאט.

במידה ונהגתם לצאת עם הכלב בשעות מוקדמות, לפני החשיכה, תצטרכו בוודאי לאחר את מועד היציאה לטיול בערב. במקרה זה כדאי לאחר מעט את הטיול לאט לאט ובהדרגה.

לצד החשיבות של חיסוני כלבים וחתולים לפני החורף, גם ההסתגלות לאורח חיים שונה בעונת החורף חשוב וכדאי להסתגל לפני שנעשה קר וגשום.

צרו מקום חמים ונעים בבית

כלבים וחתולים סובלים מקור בדיוק כמונו, לכן מומלץ ליצור עבורם פינה נעימה שבה יוכלו להתכרבל ולהתחמם. כלבים רבים יסתפקו בישיבה ליד התנור, אך במקרה זה כדאי לנקוט באמצעי זהירות ולרכוש תנור שיספק הגנה מחום ישיר.

אפשר ליצור לחתול או לכלב שלכם פינת שינה נעימה עם שמיכות חמות ורכות, שיספקו לו תחושת חום והגנה גם בעונה הקרה והגשומה.