כשאנו בוחרים לגדל בעל חיים, אנו בוחרים להעניק לו את החיים הכי טובים שאפשר. בעלים של חיות מחמד מפתחים רגשות עזים לבעלי החיים שלהם, ומחשיבים אותם כבני משפחה לכל דבר, להם מיוחסות תכונות אנושיות. הקשר שנרקם בין הבעלים ובין בעלי החיים הינו קשר מרגש ויוצא דופן, המשקף איך ניתן לאהוב, להתרגש ולהעניק המון גם ללא תיווך של שפה.

כחלק מהטיפול המסור של הבעלים בבעלי החיים, דואגים לקחת אותם לביקורת קבועה אצל הווטרינר. מעבר לבדיקות התקופתיות הרגילות המבקשות לוודא שבעל החיים מרגיש טוב ונמצא בקו הבריאות, ישנם טיפולים דחופים המוענקים לבעלי החיים ואף מצילים את חייהם. זיכרו, הבריאות והחיים של בעלי החיים תלויים בכם. אילו טיפולים יכולים לשפר את חייהם של בעלי החיים ואף להציל את חייהם?

טיפולים תקופתיים אצל וטרינר יכולים להציל חיים

לא מסתכנים – מעקרים

החלטתם לגדל חתולה? אין ספק שמדובר על בחירה נכונה ואתם עתידים לצאת נשכרים מאימוץ בעל החיים. יחד עם זאת, בעת שמדובר על עיקור חתולה, הרי שאין מקום לפשרות וחייבים לעשות זאת על ידי וטרינר מוסמך. למה בעצם חשוב לעקר את החתולה? הדבר הראשון הוא הסיבה הבריאותית. בעת שהחתולה אינה עברה ניתוח לעיקור, היא למעשה נמצאת בסיכון ובסבירות גבוהה יותר ללקות במחלות רבות – החל מדלקות ועד לסרטן.

הסיבה השנייה היא סיבה נפשית או תרבותית. אישה עקרה אכן יכולה לחוש בתסכול על שהיא אינה ממשיכה את השושלת או שאינה תוכל לחוות את החוויה של להיות אימא, בעוד שאצל חתולים אין זה כך. חשוב להבין כי אצל החתולה לא מתעוררים רגשות אלו, ועל כן עדיף למנוע את הסבל המיותר ואת הגורים שיהיו פזורים ברחובות, ולדאוג לעיקור החתולה. כך משדרגים את חייה.

דואגים לחיסון לחברו הטוב של האדם

לא אחת הוכתרו הכלבים כחברים הטובים ביותר של האדם. מערכת היחסים בין הכלבים לבני האדם מצליחה לרגש בכל פעם מחדש עם סיפורים נפלאים של חברות נפלאה. חלק מהחברות המרגשת, היא גם הדאגה הבלתי פוסקת לרווחת הכלב. על חיסון תולעת הפארק כבר שמעתם? מדובר על אחד מהטיפולים המונעים החשובים ביותר, שלא רק ישדרגו את חייו של הכלב, אלא במקרה של הדבקה אף יצילו את חייו!

המחלה המדוברת נגרמת על ידי תולעת, ומקור הפגיעה שלה הוא בעיקר כלבים. בעת שהכלב נדבק במחלה, הרי שיהיה קשה מאד לטפל בו ולהציל את חייו, ולכן הדרך הטובה ביותר למנוע את הסבל של הכלב, ובעיקר שלכם, הוא הטיפול המניעתי. הטיפול שניתן לכלבים הוא טיפול שניתן על ידי וטרינר מוסמך ומתחדש בכל שלושה חודשים על ידי מתן זריקה. אל הכלב מוחדרים חומרים שקוטלים תולעים, וזאת במידה והם נוכחים בגופו של הכלב. חשוב מאד להגיע אל הווטרינר לטיפול המונע במועד שנקבע, שכן ללא השלמת הטיפול, האפקטיביות שלו יורדת ומכניסה את הכלב לסכנה.

למידע אודות טיפולי מנע נוספים לבעלי החיים שלכם, לחצו כאן