כלב הוא חיית מחמד נפלאה והוא מספק לגדולים ולקטנים אהבה ללא תנאי וחיבה שאי אפשר להתעלם ממנה. לצד הידידות, הכיף וההנאה שמספק הכלב לבעליו יש גם לבעלים חובות חשובות שהן מעבר למתן יחס נאות וטיול באוויר הפתוח. על מנת לדאוג באמת לבריאותו של הכלב יש לספק לו אוכל לכלבים באופן מותאם.

על מנת להתאים את המזון המתאים ביותר לכלב יש צורך לקחת בחשבון שני קריטריונים מרכזיים. הקריטריון הראשון הוא התאמת האוכל בהתאם לגזע של הכלב, גודלו ומשקלו. הקריטריון השני והחשוב לא פחות הוא התאמת המזון לגילו של הכלב. התחשבות בשני הקריטריונים הללו במקביל מסייעת לבחור אוכל בריא לכלבים בריאים.

אוכל לכל גיל

כלבים, ממש כמו בני אדם, הינם בעלי צרכים תזונתיים שמשתנים מאוד בהתאם לעליה בגיל. עבור גורים קטנים, ממש כמו אצל תינוקות רכים, הגוף דורש כמות קלוריות שמספיקה לתמוך בתהליך גדילה מהיר, אך קלוריות בלבד אינן מספיקות. חשוב מאוד להעניק את כל המרכיבים התזונתיים החשובים כדי לאפשר לגוף להתפתח כמו שצריך, בלי חוסר זה או אחר. בצורה כזאת דואגים לבריאות הכללית, לבריאות השיניים המתפתחות, לבריאות כלי הדם, המוח וכן הלאה.

באותו האופן חשוב מאוד לספק את התמיכה התזונתית עבור כלבים שהגיעו לגיל מתקדם. מזונות שיתאימו לגיל זה חשובים מאוד כדי למנוע התקרחות, כדי לסייע לקידום ושמירה על מערכת עיכול (מניעה של עצירות או שלשול תכופים), שמירה על בריאות העיניים, מניעת אובדן מוקדם של שיניים וכדומה.

בתווך, יש כמובן מזון שמיועד לכלבים בוגרים אך לא מבוגרים. הכלבים בגיל זה זקוקים למזון מותאם על פי הגזע והגודל ויש מגוון רחב למדי של טעמים כך ששמירה על הבריאות יכולה להשתלב גם עם הנאה מהאוכל. ככלל, תקופות החיים השונות של הכלב מחולקות מבחינת אוכל לכלבים כך:

  • תקופות הגורות – עד גיל של עשרה או שנים עשר חודשים.
  • תקופת הבגרות – מגיל שנה לערך עד בסביבות גיל שבע – שמונה.
  • תקופת הגיל המבוגר (גיל ה”סניור”) – החל מגיל שבע שמונה ומעלה.

אוכל לכל גזע

כאשר בוחרים אוכל לכלבים צריך, כאמור, להתייחס לגיל של הכלב אך יש להתייחס גם למשקל הכלב, להעדפת הטעם שמתגלות במהלך הזמן, וכן לסוג הכלב (גזע). חברות המזון המובילות לכלבים מציינות באופן ברור על גבי מארז המזון האם הוא מותאם לתקופות הבגרות, הגיל המבוגר או לגילאים של גורים. בנוסף, ניתן למצוא אוכל שמתאים לגזעים ננסיים, אוכל שמתאים לגזעים קטנים, בינוניים, גדולים או ענקיים.

בחירה נכונה תספק לכלב את היחס הנכון ביותר בן מרכיב החלבון לבין מרכיב השומן. בחירה נכונה תספק תכולה מספקת של ויטמינים, מינרלים וחומצות שומן. בחירה נכונה תשמור על בריאות הכלב בצורה טובה יותר בכל גיל, בכל גזע ולכל משקל. חשוב כמובן לספק אוכל לכלבים בכמות מתאימה. לא מומלץ להגזים בכמות היומית אך גם אין להעניק פחות מדי מהכמות המומלצת.