להביא גור כלבים הביתה זה דבר מאוד מרגש ומשמח. זהו הרגע שבו חבר חדש מצטרף למשפחה שלנו, כזה שישנה וישפיע על אורח חיינו ועל שגרת היום יום שלנו. אחד הפרמטרים החשובים לביצוע, בכדי שלא להגיע למצב שהשינוי יהיה מתסכל, הוא חינוך הגור לעשיית צרכים מחוץ לבית. נכון, יש מספר שיטות, כאשר חשוב להיות קשובים ורגישים לכלב וליכולותיו הפיזיות, אבל יש דברים שבהחלט אסור בשום פנים ואופן לעשות. הנה מספר טיפים בשבילכם, שיעזרו לכם להבין איך מאלפים כלב לעשות צרכים מחוץ לבית.

גור כלבים חדש - חינוך לצרכים

לא בכעס, לא באלימות

בכדי לחנך כלב לעשות צרכים מחוץ לבית, בדומה לכל שיטת חינוך מודרנית, חייבים להיות סבלניים ורגישים כלפיו. זה לא אומר להיות סלחניים, בשורה התחתונה עלינו לחנך אותו וחינוך לא נעשה בסלחנות, אלא בהבנה, תוך בניית תקשורת נכונה. לכן, בכל מקרה שלא יהיה, גם אם הכלב עושה את צרכיו בבית, אין להכות אותו, לכעוס עליו או לדחוף את אפו לצרכים שלו. החינוך לעשיית צרכים מחוץ לבית הוא תהליך ואינו נרכש בתוך יום ולכן, אם במהלך התהליך הכלב עושה צרכיו בחוץ אך גם בבית לפעמים, הבינו שזה חלק מהתהליך וגלו סבלנות כלפי הכלב. כמובן שאם הכלב כבר התרגל לעשות צרכיו בחוץ ואז חוזר לעשות בבית, צריך לבחון ולהבין מאין נובעת ההתדרדרות.

תחמו אזור מוגדר לעשיית צרכים בבית

מה לעשות, בשבועות הראשונים לחייו, כמו כל גור, הכלב לא יכול לשלוט בעשיית הצרכים. בנוסף לעובדה שגור צריך להתפנות בתכיפות גבוהה, תאלצו להבין שהוא יעשה את צרכיו בבית. כדי לחנך אותו שהוא לא יכול לעשות את צרכיו בכל מקום בבית, עליכם ליצור הפרדה לכלב. איך? באמצעות עיתון המונח על הרצפה באזור קבוע בבית, כך שהכלב ילמד שזהו המקום לעשיית צרכים, עד שנחנך אותו לעשות זאת מחוץ לבית.

עודדו את הכלב להתפנות בחוץ

אז איך מסבירים לגור צעיר ותזזיתי שצרכים עושים בחוץ? מוציאים אותו לסיבוב מספר דקות אחרי ששתה ואכל ולא אחרי שעשה את צרכיו. קחו את הכלב לסיבוב בחוץ ותנו לו לחקור את סביבתו. בכדי לעודד את הכלב לעשות את צרכיו בחוץ, קחו אתכם את העיתון מהבית שנושא עמו ריח של צרכי הכלב ושימו לו בחוץ על הרצפה – הוא ירחרח ויבין שזה המקום שלו לעשיית צרכים. לאחר שהוא עושה את צרכיו, קחו אותו לטיול קצר, כך שיבין, שהטיול הינו צ’ופר על כך שעשה את צרכיו בחוץ.

בעיות פיזיולוגיות וצרות אחרות

לעיתים, תהליך הלימוד של הכלב לא צולח וזה, נובע בדרך כלל מבעיה כזו או אחרת שיש לכלב – היו סבלניים והיעזרו באיש מקצוע על מנת לרדת לשורש הבעיה. פתרון הבעיה תביא בדרך כלל גם לשיפור מהיר בעשיית הצרכים מחוץ לבית. כמובן שיש לזכור שיש כלבים בוגרים שלא לימדו אותם לעשות צרכים בחוץ וישנם גם כלבים בגיל מתקדם שמגיעים למצב שכבר קשה להם לשלוט בסוגרים שלהם – במקרה כזה, תצטרכו לחזור ולהגדיר אזור בבית שבו הכלב יוכל להתפנות כאשר הוא לא מתאפק – ממש כמו גור.