עבור בעלי כלבים, ביקור אצל הווטרינר זה עניין סטנדרטי שיש לבצע כחלק מהטיפול בחיית המחמד שלנו. אבל, כאשר מדובר בכלב עצמו, בזמן הגעה לביצוע חיסון לצורך העניין, האירוע מקבל משמעות אחרת לגמרי.

מחפשים וטרינר בכפר סבא? לחצו >>

וטרינר כפר סבא - מידע מקצועי

חיסון כלבים רגוע

כשאנחנו מגיעים אל המרפאה הווטרינרית על מנת לבצע חיסון לכלב לדוגמה, אנחנו לא תמיד יודעים איך הדבר מתפרש אצל הכלב שלנו. ישנם כלבים שחשים חרדה ברמות שונות בעת הביקור אצל הווטרינר, אם באופן מוחצן והיסטרי ואם באופן שמתבטא בסימפטומים קלים יותר. כך או כך ישנן דרכים אותן נוכל לממש על מנת להוריד את רמת החרדה בזמן הביקור במרפאה הווטרינרית. חשוב שנהיה קשובים לכלב שלנו ונדע לזהות סימנים מקדימים לחרדה שהוא חווה במהלך הביקור אצל הווטרינר, על מנת שנוכל להרגיע אותו ולהוריד את רמת הלחץ שהוא נתון בה. ישנם כלבים שכבר עם זיהוי הריח שקיים במרפאה הווטרינרית מתחילים לחוש אי נוחות ואפילו נכנסים להיסטריה, כאשר הדבר יכול לפגוע במהלך החיסון ולגרום להם פציעה כזו או אחרת. יכול להיות גם שאם ישנם כלבים נוספים במרפאה בזמן שהכלב שלכם מרגיש בחרדה, הם יכולים להיעשות תוקפניים כלפיו, עובדה שמחייבת אתכם להרחיק אותו מאזור המריבה הפוטנציאלי. עצם הנוכחות האגרסיבית שיכולה להיווצר בחדר, עלולה להכניס את הכלב שלכם למצב קיצוני יותר של חרדה ולחץ, דבר שיכול להביא לכך שייקח לכם הרבה יותר זמן והוצאה של יותר אנרגיה על מנת להרגיע אותו, מאשר בדרך כלל.

טיפול וטרינרי רגוע

חיסון כלבים הוא חלק משגרת הטיפול בכלבים, ואסור להקל ראש בשגרת חיסונים קבועה ומפוקחת. ביקור אצל הווטרינר במקרה של חיסונים סדירים יכול להיות חוויה מאוד לא נעימה עבור הכלב שלכם באופן קבוע. הכוונה כאן היא שהכלב שלכם ירגיש חרדה לא רק באופן רגעי בחיסון מידי פעם, אלא באופן גורף כל פעם שתצטרכו להגיע למרפאה הווטרינרית. איך תוכלו להוריד ממנו את רמות הלחץ ולעזור לו להרגיש בטוח יותר אצל הווטרינר? ובכן, קודם כל תמיד תדאגו לכך שתהיה בידכם שקית חטיפים שהכלב שלכם אוהב, על מנת שתוכלו להסיח את דעתו באמצעות “משהו טעים”. אם הכלב יהיה עסוק בחטיף שהוא אוהב לאכול, הוא יחוש פחות סטרס ותחושת הביטחון שלנו תעלה. פתרון נוסף הוא לדבר אליו וללטף אותו בזמן ביצוע החיסון, כדי להדגיש את הנוכחות שלכם לידו, את עצם העובדה שאתם לא הולכים לשום מקום וש”הכל בסדר”. גם כלבים, ממש כמו בני אדם, צריכים לחוש קירבה ודאגה של אלו אוהבים אותם על מנת לפתח את הביטחון העצמי שלהם, עובדה שמביאה באופן ישיר להפחתה בתחושת חרדה ופחד. אז בפעם הבאה שאתם הולכים לעשות חיסון לכלב שלכם, זכרו שככל שתעניקו לכלבכם תחושת רוגע חזקה יותר, כך הביקור אצל הווטרינר יהיה נעים יותר בשבילו.