אחד הטיפולים השגרתיים ביותר שאנחנו מבצעים כשאנחנו לוקחים אחריות על כלב, שמצטרף למשפחה, הוא טיפול בקרציות. הטפילים המציקים האלו, יחד עם חבריהם הפרעושים, יכולים להפוך כלב שמח ומאושר לאומלל במיוחד ולהעביר מחלות לא פשוטות. טיפול בקרציות אצל כלב מתחיל קודם כל במניעה, כאשר אנחנו צריכים לדאוג לטיפולים סדירים ולעקוב אחר הוראות הוטרינר.

לפני שנדבר על דרכי מניעה וטיפול, חשוב להבין למה צריך להיות עם היד על הדופק בכל הקשור לטיפול בקרציות אצל כלבים בין אם מדובר בכלבים בוגרים או בגורי כלבים.

 טיפול בקרציות אצל כלבים / גורי כלבים

קווים לדמותה של הקרציה

קרציות אמנם לא גורמות לגירודים ורגישויות בעור, אבל הן נצמדות לגוף הכלב ויכולות להזריק לגופו חומר מאלחש, שמאפשר להן למצוץ את דמו.

הקרציות יכולות להעביר דרך המציצה שלהן טפילים מזיקים שגורמים לכל מיני בעיות, בין היתר למחלה שנקראת קדחת הקרציות. הנזק לא נותר רק אצל הכלבים, אלא יכול להיות מועבר גם לבני האדם. מחלה בשם קדחת הבהרות מקורה בקרציות שעוקצות ונדבקות אל הכלב.

בניגוד לפרעושים שיכולים ליצור גירוי אבל לרוב פחות מזיקים, קרציה אחת שתוקפת את הכלב יכולה להביא לנזקים אלו ולאחרים. לכן, חשוב למנוע מראש את המגע עם הקרציות.

כיצד למנוע הידבקות בקרציות אצל כלבים?

הנזקים שיכולות קרציות להביא לחיי הכלב הובילו את יצרני הציוד והתרופות לבעלי החיים לחפש פתרונות שיעזרו לנו למנוע את הידבקות הכלב. טיפול בקרציות אצל כלב מתחיל כאמור במניעה, כשיש לא מעט דברים שאפשר לעשות.

קולרים: ניתן לרכוש אצל הוטרינר או בחנויות לציוד בעלי חיים קולרים נגד קרציות. הקולר מחזיק מעמד לרוב במשך כמה חודשים ובכך מאפשר שקט נפשי.

אמפולות: כבר מגיל אפס אפשר להשתמש באמפולות שמסייעות למנוע קרציות אצל הכלב. כדאי להתייעץ עם הוטרינר כבר בביקור הראשון ולהשתמש באמפולות כדי למנוע את הבעיה.

זריקות: הזריקות ניתנות אך ורק על ידי הוטרינר במקרים שבהם יש חשד להידבקות או התגלתה הידבקות אצל הכלב.

ביקורת ידנית: כדאי לבדוק את הכלב באופן קבוע, במיוחד לאחר טיולים מחוץ לבית, ולוודא שלא נדבקה אליו קרציה. במידה ונדבקה קרציה חשוב להסיר אותה מיד.

מה עושים אם הכלב נדבק בקרציות?

אם הכלב נדבק בקרציות אפשר למצוא פתרון מהיר בשלב הראשון ולאחר מכן להתייעץ עם הוטרינר. הדרך המיידית להסיר את הקרציות היא באמצעות פינצטה, איתה צובטים את הקרציה הכי קרוב לגופו של הכלב, כך שגוף הקרציה לא יתנתק מראשה. בהמשך שולפים את הקרציה וזורקים אותה.

אם שלפתם או גיליתם קרציות אצל הכלב, חשוב להתקשר אל הוטרינר ולקבוע מיד טיפול. במהלך הטיפול הוטרינר ייתן לכלב זריקה מיוחדת שמטרתה לחסל את הקרציות ולמנוע את הופעתן במשך כחודש ולעיתים יותר. בהמשך ינחה הוטרינר כיצד להימנע מקרציות נוספות, באמצעות השיטות שהזכרנו כאן.

טיפול בקרציות אצל כלב מחייב תשומת לב ורגישות לעניין, הוא בגדר חובה עבור כל מי שמחזיק כלב כחיית מחמד.