בעלי כלבים ותיקים כבר בוודאי מזהים ומכירים היטב את החיסון המשושה, אך לא בטוח שהם מודעים לחשיבותו עבור הכלב. אנו חיים בתקופה בה מושקעים משאבים רבים במניעת היווצרות ותפוצה של מחלות, במקום לחכות ולהמתין להתפרצות שלהן ורק אז לגשת לטיפול. השמירה על הכלב שלכם מפני מחלות נעשית על ידי חיסונים שונים כמו חיסון משושה, אבל חשוב גם לשמור על תנאי היגיינה טובים והרגלי חיים בריאים, כדי לתת מענה מקיף ולהפחית ככל הניתן את הסיכויים של הכלב לחלות.

מה היא מטרת החיסון?

חיסון שניתן לאדם או לבעל חיים, הוא למעשה תרכיב שמכיל בתוכו את גורם המחלה שאותה אנו רוצים למנוע. גורם המחלה כמובן מוחלש או מומת ולא מסכן את מי שמקבל את החיסון, כיוון שהמטרה היא לגרום לגוף להגיב כאילו הוא נדבק במחלה ועל ידי כך לייצר נוגדנים. הנוגדנים שהגוף מייצר כתוצאה מהחיסון “נשמרים בזיכרון” של המערכת החיסונית, שלמעשה לומדת באמצעות החיסון כיצד להתגונן מפני מה שהזריקו לתוך הגוף, ככה שבמקרים של הידבקות אמיתית במחלה המדוברת, הגוף ידע לייצר נוגדנים במהירות וביעילות על סמך המידע שקיים במערכת החיסונית.

כאשר מאמצים כלב, חייבים ללכת ולבצע טיפולים ובדיקות תקופתיות, על מנת לשמור על בריאותו. במסגרת הטיפולים הללו, הכלב גם מקבל חיסון משושה, שהוא למעשה תרכיב שכולל בתוכו הגנה מפני 6 מחלות מדבקות ונפוצות בקרב כלבים: פרוו, דלקת כבד נגיפית, כלבלבת, פראאינפלואנזה ולפטוספירוזיס – בעלת זנים שונים מפניהם הכלבים צריכים להיות מחוסנים.

שילוב החיסונים עם טיפול מניעתי לכלב

כאמור, המון תשומת לב מוקדשת לנושא ההימנעות מהמחלות, כחלק מההתמודדות עמן. חיסון משושה מספק מענה לכמות גדולה של מחלות פוטנציאליות שמסוכנות לבריאות הכלבים שלכם. כל אדם שבוחר לאמץ בעל חיים באופן כללי וכלבים בפרט, חייב לדאוג להגיע לטיפולים התקופתיים אצל הווטרינר, על מנת להפחית ככל הניתן את הסיכון של הכלב לחלות במחלות שאליהן הוא עשוי להיחשף.

גורי כלבים קטנים שמגיעים לטיפול ראשון, צריכים לקבל סדרת חיסוני משושה, שניתנים בהפרשים של שבועיים אחד מהשני. באמצעות סדרת החיסונים, הגורים בונים מאגר חיסוני בגופם שמעניק להם הגנה מפני המחלות הפוטנציאליות. מומלץ לבעלי גורי כלבים קטנים להימנע מהוצאת הגורים מהבית עד להשלמת כל הטיפול הראשוני, כדי לא לסכן אותם בהדבקה מאחת המחלות שעשויות לסכן אותם. ברגע שהטיפולים יושלמו, הגור שלכם יהיה מוגן ותוכלו להתחיל להוציא אותו החוצה באופן שגרתי. לאורך חייו של הכלב, הוא יקבל אחת לתקופה חיסון משושה, על מנת לעורר את הזיכרון של המערכת החיסונית שלו שתספק לו הגנה מקסימלית.