מומלץ לספר את הכלב בקיץ, למה? לא רק בגלל החום – כל הסיבות שאסור לפספס

יש לכם בבית כלב. אתם מקפידים לטפל בו: לתת לו חיסונים, אוכל בריא מזין ואיכותי, שתיה, להוריד אותו כמה פעמים ביום לעשות את צרכיו ולרחוץ אותו. יש לו בבית את הפינה שלו ואת המשחקים שלו ואתם מקפידים לשמור על ניקיונם. אתם אוהבים לשחק איתו, להתגלגל איתו בדשא ואפילו לרוץ איתו בשפת הים.

הפרווה הנעימה של הכלב שלכם, שאתם כל-כך אוהבים ללטף, היא מטרד גדול עבורו בקיץ. על מנת לשפר את איכות חייו של הכלב, כדאי לספר את הכלב שלכם לקראת הקיץ והחום הגדול. ההמלצה הזו מתייחסת גם לכלבים בעלי שיער קצר יחסית כמו לברדור, וכמובן לכלבים בעלי שיער ארוך כמו יורקשייר, טרייר, מלטז וקולי. בכל מקרה אל תתפתו לספר אותו לבד, אלא קחו אותו למספרת כלבים מקצועית.

למה חשוב לספר את הכלב במספרת כלבים?

תספורת לכלב היא לא עניין של מה בכך ועל-מנת לבצע אותה בצורה הטובה ביותר נדרשים מקצועיות וניסיון. כלבים פוחדים מתספורת ומרעש מכונת התספורת ולכן חשוב שהספר יהיה סבלני והכלב יוכל לבטוח בו. מעבר לכך, בבית לא תמיד מתקיימים התנאים, שמתאימים לתספורת של כלב:

  • אמבטיה גדולה, שבה אפשר לקשור את הכלב בלי לפגוע בו.
  • מכונת תספורת מתאימה.
  • מקום נעים ונוח שבו הכלב יהיה נינוח וישתף פעולה.

יתרונות נוספים לתספורת של כלב במספרת כלבים:

  • הבעלים שלו יכול להיות לצידו ולהרגיע אותו.
  • אפשר לקבל במספרה יעוץ מה הפתרון הטוב והנכון ביותר עבור הכלב שלכם.

5 סיבות שהכלב שלכם צריך תספורת לקראת הקיץ

  1. נשירת שיער. לקראת הקיץ פרוות החורף של הכלב נושרת והוא מחליף אותה בפרוות קיץ. בתהליך הנשירה כל הבית מתמלא בפרווה: על הרצפה, על הספות ואפילו במרפסת. התספורת מפחיתה בצורה דרמטית את כמות השיער המפוזר בבית.
  2. עומס חום. תספורת מפחיתה את עומס החום, שיכול להזיק לכלב.
  3. חיידקים ופטריות. העור של הכלב זקוק לתנאי יובש ולחות אופטימליים. תנאי הלחות הגבוהים של הקיץ הופכים את עור הכלב לקרקע פוריה להתפתחות חיידקים ופטריות אשר יוצרים פצעים וגירודים. תספורת טובה תעלים או תפחית בהרבה את התופעה.
  4. פרעושים וקרציות – העונה החמה היא מדגרה להתפתחות פרעושים, קרציות וחרקים אחרים. חשוב למצות את כל הדרכים למנוע את התפתחותם על פרוות הכלב.
  5. היגיינה וניקיון – חשוב לשמור על רמת חיים נאותה לכלב.

קיץ נעים!

תספורות לכלבים