עיקור הכלבה או החתולה שגדלה בבית מהווה חלק מהטיפול הראשוני והחשוב כל כך שאנחנו יכולים להעניק לחיות המחמד שלנו. רבים שמגדלים חתולות וכלבות בבית מתלבטים האם לעקר או לא לעקר, מכל מיני סיבות.

בואו נשבור את ההתלבטות במשפט אחד: עיקור חשוב לבריאות הכלבה והחתולה שגדלות בבית וגם לשקט הנפשי של בעליה. תופעות הלוואי של עיקור חתולה או כלבה זניחות ואחרי תקופת ההחלמה המצב משתנה והחיים בבית הופכים לקלים יותר, עבורכם ועבור חיית המחמד שלכם.

עיקור חתולה או כלבה חשוב לבריאותה ולחייה

עיקור חתולהניתוח של עיקור כלבות או חתולות חשוב קודם כל לביסוס אורח חיים בריא עבור חיית המחמד. הניתוח מונע מספר גדול של מחלות ובעיות בריאותיות, ביניהן גידולים בעטין, סרטן שחלות ורחם ודלקות שונות. בנוסף, הוא מונע תופעות שכיחות כמו זיהומים בעקבות המלטה ודלקות חלב ואפילו הריון מדומה.

 כל התופעות האלו מסכנות כמובן את הבריאות של הכלבה והחתולה. העיקור מסייע למנוע אותן ומכאן החשיבות הבריאותית שלו.

לצד הבעיות הבריאותיות שנמנעות בעת עיקור חתולה או כלבה, יש השפעה על אורח החיים של חיית המחמד, שנהנית מפחות סכנות, מחיים רגועים ללא שינויים במצבי הרוח לאורך החודש ומסכנות שיכולות לבוא במהלך תקופת הייחום.

קראו על מיתוסים נפוצים סביב נושא העיקור והסירוס

חיים קלים יותר בתוך ומסביב לבית

עיקור כלבהעבור בעליה של הכלבה או החתולה, העיקור הוא תהליך שמונע לא מעט בעיות מסביב לבית ובתוכו. הניתוח מונע את תופעות הייחום שכוללות כלבים שמגיעים לחצר הבית, רעש ונביחות, השארת צרכים לסימון הטריטוריה ועוד בעיות נוספות.

הכלבה או החתולה לא יכולה להיכנס להריון וכך נחסכת הדילמה בעת הולדת גורים, שמציאת בית חם עבורם היא לעיתים קרובות בעיה קורעת לב. לצד היתרונות האלו, יש חשיבות כלכלית לתהליך עיקור כלבות או חתולות. משרד החקלאות האחראי על בריאות חיות המחמד, מציע הנחות בחיסונים לבעלי כלבים וחתולים שמבצעים את העיקור.

תופעות לוואי ואיך מקלים עליהן

כמו אחרי כל ניתוח או טיפול רפואי מהותי, גם עיקור כלבה או חתולה יכול להוביל לתופעות לוואי. ברוב המקרים תופעות הלוואי חולפות לאחר כמה ימים, אך יש מספר תופעות שיכולות ללוות את חיית המחמד שלכם בהמשך הדרך.

אחת התופעות השכיחות היא השמנה. הסיבה לכך טמונה בעיקר בעובדה שחיית המחמד מוציאה פחות אנרגיות במהלך היום לאחר העיקור. הפתרון לכך הוא להתייעץ עם הווטרינר ולבדוק אילו שינויים תזונתיים עלינו לבצע בהאכלה ובנוסף, להוציא את הכלבה או החתולה לזמן פעילות מחוץ לבית. טיולים וזמן השתוללות עבור הכלבה ואפשרות עבור החתולה לצאת וליהנות מהשתוללות במרפסת או בחצר.

עוד תופעה שכיחה היא בעיה במתן שתן. אם מתרחשת תופעה זו חשוב לפנות לוטרינר המטפל. הוטרינר יציע בדרך כלל תרופה שמונעת את הבעיה ומקלה על חיית המחמד שלכם.

לבסוף, התופעה העיקרית היא אדמומיות ונפיחות באיזור העיקור. תופעה זו נחשבת לטבעית וקלה יחסית ונעלמת לאחר מספר ימים. במידה ולא, יש לפנות לוטרינר המטפל.