אחת הבעיות הנפוצות אצל כלבים היא הופעת תולעים במעיים. הבעיה הזו יכולה לגרור הסתבכויות בריאותיות שונות אם לא מטפלים בה בזמן ועלולה להיות מסוכנת גם עבור בני אדם. מסיבה זו חשוב להכיר את הבעיה ואת הדרכים השונות לטפל בה. אלו הם כמה דברים חשובים שאתם צריכים לדעת על תולעים אצל כלבים והדרכים לטפל בכך.

מדוע מופיעות תולעים אצל כלבים?

תולעים לכלב מופיעות בדרך כלל כאשר הכלב נמצא במגע עם פרעושים או עם לכלוך רב. תולעים שטוחות – הסוג הנפוץ ביותר של תולעים אצל כלבים – מופיעות בדרך כלל כאשר הכלב נדבר בפרעושים. הפרעושים מביאים איתם את הביצים והתולעים ואלו מגיעים למערכת העיכול של הכלב ומשם גוררים בעיות בריאותיות שונות, אם לא מטפלים בכך ברגע הנכון. 

סוג נוסף של תולעים – תולעים עגולות – מועברות לפעמים מהכלבה לגוריה עוד כשהיא סוחבת אותם ברחמה ולפעמים גם כשהכלבים הקטנים פוגשים בצואה שבה יש תולעים.

תולעת הפארק, מחלה נוספת ואכזרית שתוקפת כלבים בכל הגילאים ועלולה להביא גם למותם, מגיעה מחיפושיות זבל. את המחלה הזו שעלולה להוביל לשפע של בעיות בריאותיות אצל כלבים ניתן למנוע בקלות באמצעות חיסון שניתן אצל הוטרינר.

למידע אודות טיפול נגד טפילי מעיים

תולעים לכלב – איך מטפלים?

דרכי הטיפול מתחלקות לשניים בגלל הסיבות שבגללן מופיעות תולעים אצל כלבים.

הדרך הטובה ביותר להתחיל בתהליך ההימנעות והטיפול הוא לנקות את הסביבה שבה נמצא הכלב. חשוב לדאוג לבדוק באופן קבוע שאין פרעושים בבית ובסביבת הכלב, שהוא לא בא במגע עם כלבים שעלולים להיות להם פרעושים ושהוא עובר רחצה וריסוס בתכשירים מתאימים באופן קבוע.

כמו כן חשוב מאד לדאוג שאיזור האשפה בבית נקי, כך שלא יופיעו חיפושיות זבל. בנוסף חשוב להתייעץ עם הוטרינר לגבי דרך הטיפול במקרה שחושדים שהופיעו פרעושים, כדי למנוע הידרדרות של המצב.

בנוגע לתולעת הפארק, חשוב להגיע לוטרינר ולקבל חיסון נגד תולעת זו. החיסון ניתן לכלב כחלק ממערך חיסונים שלם שאמור למנוע כל מיני מחלות ובעיות בריאותיות. לא כדאי לוותר על החיסון הזה, במיוחד אם אתם רוצים להנות מחיי חופש עם הכלב שלכם, לצאת ולהנות בחוץ.

במידה והכלב נדבק בתולעים שטוחות או עגולות, ניתן לטפל בנושא באמצעות טיפול תרופתי. הכלב יקבל תכשירים או כדורים לבליעה במהלך תקופה מסויימת ויחזור לביקורת אצל הוטרינר כדי לראות האם התולעים נעלמו.

העצה הכי חשובה היא להיות עירניים ולבדוק את הכלב באופן קבוע, לזהות שינויים בהתנהגות ולהגיע לוטרינר באופן קבוע לביקורת.

לייעוץ ובדיקה, אתם מוזמנים לתאם תור במרפאתנו ונשמח לעמוד לשירותכם: 09-7675152