כאשר מכניסים הביתה גור כלבים או חתולים חדש, אחד הדברים שחייבים להילקח מיידית בחשבון הוא נושא הסירוס. במיוחד כאשר מדובר במקרים בהם מעולם לא גידלתם חתול או כלב, חשוב להבין מה המשמעות וההשלכות של ביצוע סירוס וגם של המקרה ההפוך בהם מתקבלת החלטה להשאיר את הדברים במצבם הטבעי. מעבר להקלה בתשלומים עבור מי שכן מבצע את הסירוס, מדובר בהחלטה שתשפיע גם על התנהגותו של בעל החיים ולכן חשוב להתאים את ההחלטה לאופן בו אתם רואים את עצמכם מגדלים את בעל החיים.

יתרונות הסירוס

סירוס כלב עוזר להימנע ממקרים של הריון לא רצוי, מה שנעשה שכיח בתקופת הייחום. כלבות שלא עברו עיקור או מקרים שבהם לא נעשה סירוס כלב, מובילים לכך שהכלבים עשויים לברוח ולהיכנס להריון לא רצוי, שעשוי להוות בעיה למי שלא מעוניין בגורי כלבים חדשים. ברוב המקרים מדובר בזכרים שרצים אחרי נקבות מיוחמות, אך גם נקבות עשויות לנסות לברוח מהבית. סירוס ועיקור מונעים את התופעה, העשויה להיגמר באופן לא נעים כמו פגיעת רכב חס וחלילה.

סירוס חתולים וכלבים מסייע גם בהפחתת מספר בעלי החיים המשוטטים ברחובות. על ידי סירוס אתם עוזרים להפחית את מספר המתות החסד המבוצעות על ידי הרשויות, לצד העובדה שפחות גורים מתים ממחלות או נדרסים. סירוס חתולים וכלבים מונע גם קרבות ביניהם. כאשר בעל החיים מסורס, הוא מפריש סוגי הורמונים שונים שלא גורמים לזהות אותו כגורם עוין, ובכך נמנעים מהתנהגות אגרסיבית וסכנה בפגיעה כלבים וחתולים קטנים יותר.

חסרונות הסירוס

החיסרון הראשון ובין המובהקים בביצוע הליך הסירוס חתולים וסירוס כלב, הוא עניין ההרדמה שתחתיה חייב להתבצע ההליך. כל סוג של הרדמה מהווה סיכון מסוים, גם אם זה לצורך ניקוי השיניים של בעל החיים.

בקרב גזעים מסוימים עשויה להופיע גם תופעה של השמנה לאחר ביצוע הסירוס, אבל לא מדובר במשהו מסכן חיים ברוב המקרים. ישנם גם אלו האומרים שסירוס כלב וסירוס חתולים עשוי לגרום לבעל החיים להיכנס לדיכאון, אבל אין בשלב זה שום הוכחות משמעותיות בנושא.

השורה התחתונה

בסופו של דבר ולצד מה שצוין, ישנו עוד מגוון של תופעות רפואיות העלולות להתרחש גם בפן החיובי וגם בפן השלילי של הסירוס. בקרב אנשי המקצוע הדעה הרווחת היא שיש צורך לסרס את בעל החיים כאשר טובתו נמצאת בעדיפות העליונה. ברגע שמבייתים את הכלב או החתול, הדבר הנכון ביותר הוא למצות את התהליך עד תום ולסרס אותם, על מנת שיוכלו להתרגל לחיי הבית.